hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > هفته بودجه‌ای کمیسیون‌های تخصصی مجلس/ انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق

هفته بودجه‌ای کمیسیون‌های تخصصی مجلس/ انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق

اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته هم اعضای منتخب خود در کمیسیون تلفیق را انتخاب می‌کنند و هم بودجه بخش‌ها و حوزه‌های مربوطه و پیشنهادات نمایندگان را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بعد از یک هفته حضور در حوزه‌های انتخابیه این هفته در مجلس حضور می‌یابند و مهمترین دستور کار این هفته بررسی ابعاد مختلف لایحه بودجه۱۴۰۱ و انتخاب نمایندگان کمیسیون‌ها در کمیسیون تلفیق است.

وزیر نیرو در کمیسیون اصل نود به نمایندگان پاسخ می‌دهد

کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی این هفته میزبان اکبر محرابیان وزیر نیرو است و قرار است در این نشست پرونده های مطروحه بررسی شود.

 اعضای این کمیسیون همچنین رییس سازمان بهزیستی و دستگاه‌های مرتبط در خصوص نحوه اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان همچنین با شهردار تهران و رییس سازمان نظام پزشکی در خصوص نحوه اجرای مواد ۲ و ۷ قانون مدیریت پسماندها جلسه خواهند داشت.

بررسی آخرین وضعیت سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند موضوع مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در دستور این هفته کمیسیون اصل نود قانون اساسی قرار دارد.

گزارش بازدید میدانی از مرزهای شرقی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی

انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون به منظور عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و استماع گزارش رییس کمیته مرز در خصوص نشست مرتبط با بررسی آخرین وضعیت قاچاق در مرزهای کشور و همچنین گزارش بازدیدمیدانی از مرزهای شرقی (خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان) در دستور کار این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار دارد.

تعیین تکلیف عضو جدید هیأت رییسه تحقیق و تفحص از عملکرد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، بررسی و استماع گزارش عملکرد بودجه سال جاری وزارت اطلاعات و ناجا و بررسی درخواست افراد منقضی خدمت دوران دفاع مقدس هم برای دستور کار این کمیسیون پیش بینی شده است.

کمیسیون اقتصادی میزبان وزیر اطلاعات و رییس سازمان برنامه

نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با رییس سازمان خصوصی سازی به منظور بررسی آخرین وضعیت واگذاری‌ها و برنامه‌های آتی آن سازمان و بررسی اصلاحات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار این هفته کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

 این هفته همچنین سه نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی برای عضویت درکمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، جلسه انتخاب می‌شوند.

اعضای کمیسیون اقتصادی در این هفته  در نشستی با حجت الاسلام خطیب وزیر اطلاعات و معاونان وی، گزارش اجرای تعهدات و تکالیف آن وزارتخانه در حوزه قوانین اقتصادی کشور را استماع خواهند کرد.

نشست اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور بررسی بُرش اقتصادی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور هم در دستور کار این هفته کمیسیون است.

اعضای کمیسیون اجتماعی تغییرات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مقایسه با قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور بویژه در اعتبارات پیش بینی شده در حوزه‌های اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، محرومیت زدایی، ایثارگران و اداری و استخدامی بررسی می کنند.

 انتخاب تعداد ۳ نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی به منظور عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه و بررسی تبصره‌ها و پیشنهادات نمایندگان در خصوص ماده واحده وجداول لایحه بودجه ۱۴۰۱ از دیگر برنامه های کمیسیون اجتماعی در این هفته است.

طرح الزام دستگاه‌ها برای پاسخگویی به تذکرات، روی میز کمیسیون آیین نامه داخلی

ادامه رسیدگی به طرح الزام دستگاه‌های اجرائی برای پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان و رسیدگی به طرح اصلاح مواد ۲۸ ،۲۹ ،۳۱ و ۳۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان در دستور کار این کمیسیون است.

رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و رسیدگی به گزارش کمیته بررسی مباحث اداری و ساختار مجلس در مورد کارسنجی و نیازسنجی نیروی انسانی واحدهای اداری مجلس هم  در دستور کار این هفته کمیسیون پیش‌بینی شده است.

بودجه وزارت کشور در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها

بررسی کلیات لایحه بودجه با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات در دستور کار این هفته کمیسیون شوراهای مجلس است.

 این هفته همچنین قرار است بودجه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و پلیس‌های تخصصی در این کمیسیون بررسی شود.

بررسی بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان ثبت احوال کشور و وزارت کشور و ویرایش عنوان بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کارگروه‌های تخصصی هم دستور کار این کمیسیون است.

بررسی اعتبارات فرهنگی لایحه بودجه در کمیسیون فرهنگی مجلس

انتخاب ۳ نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق، بررسی اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بررسی اعتبارات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بررسی اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و بررسی اعتبارات سازمان صدا و سیما در دستور کار این هفته کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد.

بررسی اعتبارات حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در دستور کار این هفته کمیسیون فرهنگی قرار دارد

۹ عضو کمیسیون برنامه و بودجه در کمیسیون تلفیق حاضر می‌شوند

انتخاب ۹ نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه و  محاسبات مجلس شورای اسلامی است.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم این هفته  بررسی لایحه بودجه را در دستور کار دارند.

 بررسی تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه، پیشنهادات نمایندگان در تبصره‌های ارجاعی و جمع بندی و ارائه گزارش به کمیسیون تلفیق بودجه  در دستور کار اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است. بررسی بودجه دارو، تجهیزات پزشکی، واکسن و شیر خشک در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور هم برای این کمیسیون پیش بینی شده است.

انتخاب ۳ نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بررسی لایحه بودجه در حوزه‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت نفت و صنایع پتروشیمی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی دستور کار این هفته کمیسیون صنایع و معادن است.

بررسی پیشنهادات واصله نمایندگان در خصوص لایحه بودجه سال۱۴۰۱ کل کشور ( تبصره‌های ارجاعی به کمیسیون ) و جمع بندی گزارش کمیسیون در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور هم در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

معاونت مالی و پشتیبانی قوه قضائیه در کمیسیون قضایی

نشست با معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه و رؤسای دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضائیه و استماع پیشنهادات درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بررسی پیشنهاد نمایندگان درخصوص تبصره‌ها و بندهای ارجاعی لایحه بودجه هم در دستور کار این کمیسیون است.

بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱،  انتخاب سه نفر از اعضای  کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست جهت عضویت در کمیسیون تلقیق بودجه سال ۱۴۰۱ و بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان پیشنهاد دهنده در کمیسیون کشاورزی بررسی می‌شود.

همچنین در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، کمیسیون انرژی و کمیسیون عمران هم در این هفته لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و تبصره‌های مربوطه بررسی می‌شود و نمایندگان این کمیسیون ها برای حضور در کمیسیون تلفیق نیز انتخاب خواهند شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد