hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پیشگیری ۸۰ درصدی از ابتلا به اُومیکرون با تزریق دُز سوم واکسن

پیشگیری ۸۰ درصدی از ابتلا به اُومیکرون با تزریق دُز سوم واکسن

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۲۲۶ هزار گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: با تزریق این دُز ۸۰ درصد از ابتلا به سویه اُومیکرون پیشگیری می شود.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قدرت بالای سرایت سویه جدید کرونا با نام اومیکرون، اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان قدرت سرایت این سویه چندین برابر از دلتا بیشتر است.

وی با بیان اینکه به هر اندازه پوشش واکسیناسیون و میزان ایمنی در سطح جامعه نسبت به جهش‌های کرونا بیشتر می‌شود، گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای بهبود و افزایش ایمنی دو نوبت قبلی است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تزریق دُز سوم به ایمنی طولانی مدت فرد و سپس جامعه کمک می‌کند، افزود: بررسی‌ها نشان داده است تزریق دُز سوم تا ۸۰ درصد از ابتلاء به سویه اومیکرون جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت ابتلاء فرد به این سویه شدت بیماری و میزان بستری در افرادی که دُز سوم را دریافت کرده‌اند کمتر است، اضافه کرد: تمام افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال که از نوبت دوم تزریق واکسن آنها حداقل سه ماه گذشته باشد اقدام به تزریق دُز سوم واکسن کنند.

مهرابیان تأکید کرد: باید در کنار انجام واکسیناسیون نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی ها و تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ مرکز و پایگاه واکسیناسیون در استان گیلان، گفت: کمبود در واکسن‌ها به صورت عام نداریم در صورت تقاضا زیاد و نبود واکسن‌ها به صورت مورد با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته نسبت به تهیه و توزیع آن واکسن اقدام می‌شود.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن نوبت اول و بیش از ۸۵ درصد همین جمعیت دُز دوم را تزریق کرده‌اند، ادامه داد: ۲۲۶ هزار نفر از افراد واجد شرایط دُز سوم را تزریق کرده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد