hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یک فرمانده نظامی: ایران در زمینه قدرت آتش جایگاه نخست منطقه را دارد

یک فرمانده نظامی: ایران در زمینه قدرت آتش جایگاه نخست منطقه را دارد

فرمانده گروه توپخانه غرب کشور با اشاره به پیشرفت‌های نظامی و دفاعی ایران اسلامی، گفت: در بحث قدرت آتش در جایگاه اول منطقه خاورمیانه و چهارم جهان ایستاده ایم که افتخاری بزرگ برای ملت ایران محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، «سردار حبیب الله ساکی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته همدان به تشریح نقش آتش در جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: قبل از سال ۶۱ از آتش منسجم و خوبی برخوردار نبودیم که با درایت فرماندهان و برنامه ریزی منسجم و حساب شده‌ یگان موشکی و توپخانه تفکیک و ایجاد شد.

وی حاصل این برنامه ریزی را افزایش موجودی توپخانه به هزار قبضه توپ و  سازماندهی ۶۰ گردان دانست و افزود: از سال ۶۲ به بعد توان آتش و موشک ما رشد کرد و در خاورمیانه بی نظیر شد و اوج عملکرد مثبت ما در عملیات والفجر هشت بود که دشمن را زیر آتش مستقیم و دقیق توپخانه داشتیم.

او سرعت، دقت، چالاکی و تحرک را از فاکتورهای اصلی قدرت آتش کشور برشمرد و افزود: در بحث انبوه آتش سلاح های نقطه زدن در ردیف بهترین سلاح‌های جهان هستیم و پیشرفت‌های ما در زمینه سوخت و نواخت تیر موجب تحول عجیبی در صنعت موشکی ایران شده است.

سردار ساکی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی و دفاعی کشور گفت: در بحث قدرت آتش در جایگاه اول منطقه و چهارم جهان ایستاده ایم که افتخاری بزرگ برای ملت ایران محسوب می شود.

فرمانده گروه توپخانه غرب کشور خاطرنشان کرد: تحولات شگرف کشور در زمینه دفاعی و موشکی حاصل جان فشانی شهدای گردان‌های آتش در هشت سال جنگ تحمیلی است. 

وی گفت: تا در مسیر ولایت نفس می‌کشیم می‌توانیم به پیشرفت‌های اینگونه دست پیدا کرده و پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته نگه داریم. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد