hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دست کشیدن سکه و طلا از جهش و رشد آرام و جزئی قیمت‌ها

دست کشیدن سکه و طلا از جهش و رشد آرام و جزئی قیمت‌ها

پس از شکستن رکورد قیمت انواع سکه و مصنوعات طلا در هفته‌های گذشته، این هفته بازار از جهش‌ قیمت دور مانده و هم‌ مسیر با رشد آرام بهای اونس جهانی طلا و نوسانات محدود نرخ ارز در داخل، با نوسانات جزئی افزایشی روبرو شده است.  

طبق اعلام روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایسنا، بهای طلا و سکه پس از رکوردشکنی قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، در طول یک هفته اخیر با حداقل نوسانات مواجه شده است. این هفته، قیمت طلا و سکه متاثر از رشد آرام اونس جهانی طلا و نوسان نرخ ارز در بازار داخلی، با رشد جزئی توام بود.

در هفته‌ای که گذشت، با رشد سویه اومیکرون و نگرانی‌ها نسبت به رشد جهش ویروس کرونا، هر اونس طلا تقویت شده و هشت دلار افزایش یافت.  

بر این اساس، طی یک هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۷ عیار که مبنای معاملات طلا قرار می‌گیرد، ۵۱ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) پنج میلیون و ۶۳۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در آخرین معاملات هفته، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شده است که نسبت به ابتدای هفته ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است.  

بازار سکه نیز در طول یک هفته گذشته، روندی آرام با شیب ملایم افزایشی داشت؛ هر قطعه سکه تمام طرح جدید با رشد ۵۰ هزار تومانی قیمت نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات پایانی هفته به ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده و سکه طرح قدیم نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی هفته را با بهای ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به پایان رسانده است.

 در مقابل اما حباب سکه در این هفته نسبت به هفته‌ی پیش از آن، با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی مواجه شده و به ۳۲۰ هزار تومان رسیده است؛ این موضوع نشان دهنده کاهش تقاضا در بازار بوده است.

نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک در این هفته ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و به ترتیب در پایان معاملات هفتگی به شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان (نیم سکه) و سه میلیون  و ۸۳۰ هزار تومان (ربع سکه) رسیده‌اند.

سکه‌های گرمی اما در طول یک هفته اخیر ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته و نهایتا در آخر هفته دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد