hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تاکید بر گسترش روابط ایران و عراق در زمینه اقتصادی و تجاری

تاکید بر گسترش روابط ایران و عراق در زمینه اقتصادی و تجاری

وزیرامور خارجه عراق با بیان این که سفر به ایران فرصت خوبی برای گفتگو درباره منطقه و اوضاع امنیتی عراق است، گفت: در دیدارهای انجام شده بر گسترش روابط بین ایران و عراق به خصوص در رابطه با مسائل اقتصادی و تجاری تاکید کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین فواد عصر پنجشنبه بعد از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مشترک مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: امروز افتخار دیدار با رئیس جمهور سید ابراهیم رییسی را داشتیم. همچنین دیدارهای متعددی با مسئولین ایرانی در همه زمینه‌ها داشتیم. در نشست امروز بر گسترش روابط بین ایران و عراق به خصوص در رابطه با مسائل اقتصادی و تجاری تاکید کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در رابطه با پروژه‌های مختلفی که مرتبط با روابط دو جانبه بود صحبت کردیم. این فرصت خوبی بود که در رابطه با منطقه و به خصوص اوضاع امنیتی در عراق که مرتبط با منطقه است، صحبت کنیم؛ همچنان که اوضاع امنیتی ایران هم با منطقه در ارتباط است.

وزیر امورخارجه عراق گفت: در رابطه با روابط ایران و آذربایجان و سفر اخیر وزیر خارجه ایران به پاکستان و گفتگوهایی که در رابطه با اوضاع افغانستان و تحولاتی که در آن کشور صورت گرفته، صحبت کردیم. همچنین در رابطه با روابط عراق و آمریکا و توافقی که برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق هم صحبت کردیم.

فواد افزود: در رابطه با گفتگوهای هسته‌ای ایران صحبت کردیم و امیدواریم که در آینده نیز این گفتگوها بین ایران و کشورهای ۴+۱ ادامه داشته باشد. همچنین درباره رابطه ایران و آمریکا در آینده صحبت کردیم.

وی ادامه داد: برای ما روابط ایران با کشورهای همسایه عراق مهم است. کشور عراق نقش مهمی در حمایت از گفتگوهای بین عربستان و ایران داشت. امیدواریم که دور پنجم مذاکرات بین دو طرف صورت گیرد.

وزیر امورخارجه عراق گفت: اینجا هستیم تا بر روابط بین دو کشور از لحاظ تاریخی، دینی، فرهنگی، جغرافیایی و اقتصادی تاکید کنیم.

وزیر امور خارجه عراق که امروز در صدر هیاتی وارد تهران شده است، در محل وزارت خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد