hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پل "تنگ چویل" در آستانه تخریب است

پل "تنگ چویل" در آستانه تخریب است

 خطر تخریب پل «تنگ چویل » تسهیل کننده ارتباط شهرستان کهگیلویه با استان خوزستان را تهدید می‌کند زیرا هر لحظه بر حجم سیلاب اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، در آخرین روزهای پائیز پس از یک وقفه چند ماهه در بارش نزولات آسمانی، از روز جمعه هفته گذشته برف و باران میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد بود و تا پاسی از شب یلدا ادامه داشت.

مطابق با آخرین آمار شهرستان لنده با بیش از 330 میلیمتر رکورددار بارش‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و پس از یکسال کوه دنا در شهرستان دنا سراسر سفیدپوش شد.

مشکلات عدیده‌ای از جمله قطعی برق و مسدود شدن راه‌های روستایی به ویژه در مناطق سردسیری از جمله شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و آسیب جدی به محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت نیز از چالش‌های بارش‌های چند روز اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ است.

قطعی برق در 60 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل براش سنگین برف باعث شد تا بسیج نیروهای فنی و متخصص به مناطق دیگر با قطعی برق اعزام شوند.

جمال معتمدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای رفع مشکل قطعی برق در مناطق مختلف استان در چند روز گذشته 40 نیروی فنی و متخصص در قالب هفت تیم عملیاتی و اتفاقات به مناطق اعزام شدند.

وی افزود: در شهرستان مارگون و منطقه سیلاب و کلوار 40 روستا با مشکل قطعی برق مواجه بودند که با  مسدود بودن راه ارتباطی برق این تعداد روستا متصل شد.

معتمدی خاطرنشان کرد: از مجموع 60 روستای درگیر با قطعی برق در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برق 52 روستا وصل شده‌ و نیروهای فنی در تلاش هستند تا در اسرع وقت روستاهای باقی‌مانده را به شبکه برق متصل کنند.

باقر قائمی فرماندار شهرستان مارگون نیز از بازگشایی محورهای مواصلاتی شهرستان مارگون خبر داد و گفت: اکثر مسیرها در این شهرستان بازگشایی شده‌ و مسیرهای باقی‌مانده تا پایان امروز بازگشایی می‌شوند.

پول اجاره بلدوزر نداریم

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی 220 روستای این استان به دلیل بارش شدید برف و باران، گفت: راه ارتباطی این روستاها بازگشایی شده است.

الاکرم جانی پور با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی چندین روستا در بخش لوداب بویراحمد به دلیل ریزش، خاطرنشان کرد: راهداران مشغول عملیات بازگشایی بوده ولی خاکی بودن مسیرها کار را سخت کرده است.



وی با اشاره به اینکه خطر تخریب پل 100 متری تنگ چویل را تهدید می‌کند، افزود: این پل در واقع ارتباط کهگیلویه با استان خوزستان را تسهیل می‌کند و بزرگترین پل در استان است.

جانی‌پور با اشاره به اینکه برای نجات پل تنگ چویل از تخریب به دلیل حجم سیلاب و روان شدن سیل باید دستگاه‌های سنگین از جمله بلدوزر به منطقه اعزام شود، بیان کرد: بلدوزر دهدشت و گچساران خراب بوده و برای اجاره کردن دستگاه نیز پول نداریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد