hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکنش دانشگاه علوم پزشکی یزد به فوت بیماری در یک بیمارستان خصوصی

واکنش دانشگاه علوم پزشکی یزد به فوت بیماری در یک بیمارستان خصوصی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد پس از اعلام فوت بیمار در یکی از بیمارستان‌های خصوصی استان یزد و انعکاس مطالبی مبنی بر قصور پزشکی، در جهت تنویر افکار عمومی در این باره توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر «حبیب نیکوکار» در این باره گفت: سه ماه قبل  پسر نوجوانی به دلیل مشکل قلبی در یکی از بیمارستان تهران بستری می‌شود و متاسفانه پس از عمل، فوت می کند که دلیل آن از طریق مراجع قانونی استان مربوطه قابل بررسی است.

وی ادامه داد: با فاصله زمانی ۵۰ روز بعد، پدر این نوجوان با التهاب کیسه صفرا به یکی از بیمارستان‌های خصوصی استان یزد مراجعه می‌کند و طی یک ماه بستری به دلیل حاد بودن بیماری، چهار بار تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

معاون درمان استان افزود: بیمار به دلیل وخامت حال، یک ماه در بیمارستان بستری بوده و متاسفانه حال عمومی بیمار بدتر می‌شود که در این مرحله هم توسط فوق تخصص عفونی و متخصص مراقبت‌های ویژه ویزیت و مشاوره می‌شود اما به دلیل پیشرفت عفونت و گندخونی، متاسفانه با وجود تلاش این تیم مجرب پزشکی بیمار جان خود را از دست می‌دهد.

نیکوکار در رابطه با انعکاس مطالبی در رسانه‌های استان مبنی بر قصور پزشکی در جهت تنویر افکار عمومی و شفافیت در این راستا، اظهار کرد: اصل اول در دانشگاه بر حفظ حقوق مردم و حفظ کرامت انسانی است و ما خود را مکلّف به پیگیری این مورد و تمامی موارد مورد اعتراض مردم عزیزمان می‌دانیم ولی کلیه مرگ‌های هر بیمارستان در کمیته ویژه‌ای با همین عنوان بررسی و کلیه محتویات به بحث و بررسی گذاشته می‌شود که هدف آن پیشگیری از حوادث مشابه و اتفاقات قابل پیشگیری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد