hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حذف یک گونه دیگر پلنگ ایرانی از چرخه زیستی کشور/ پلنگ زخمی هزار مسجد تلف شد

حذف یک گونه دیگر پلنگ ایرانی از چرخه زیستی کشور/ پلنگ زخمی هزار مسجد تلف شد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از تلف شدن پلنگی که چند هفته پیش در منطقه حفاظت شده هزار مسجد کلات از ناحیه سر و صورت که به دلایل نامعلومی مجروح شده بود، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از اداه کل محیط زیست خراسان رضوی،مهدی اله پور اظهارداشت: این پلنگ زخمی که چندی پیش در نزدیکی روستای ژرف توسط بومیان منطقه مشاهده شد، پس از تماس با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ، سریعا محیط بانان جهت بررسی اولیه به منطقه اعزام و پس از بررسی شرایط حیوان،اکیپی متخصص از اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در محل حاضر و موفق به زنده گیری پلنگ زخمی شده و حیوان جهت انجام معاینات و اقدامات پزشکی به بیمارستان دامپزشکی و پلی کلینیک دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد منتقل شد.

وی ادامه داد: بر اساس  بررسی‌های اولیه، سر و صورت این پلنگ دچارآسیب شدید وعفونت شده بود و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عنوان کرد: پس از طی مراحل درمان اولیه در پلی کلینیک و بیمارستان دانشکده دامپزشکی، روند درمان با تلاش شبانه روزی و مداوم کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و تیم پزشکی و دامپزشکی، همچنان ادامه داشت، ولی با وجود تلاش مداوم کادر درمان، متأسفانه به علت بیماری و وخامت حال، این گونه ارزشمند از چرخه زیستی حذف شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد