hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > پزشکی > کپسول تامی فلو چیست؟ موارد مصرف و عوارض

کپسول تامی فلو چیست؟ موارد مصرف و عوارض

در زندگی های پر دغدغه امروز استفاده از کپسول ها برای درمان پیشگیری از برخی ویروس ها بسیار حائز اهمیت می باشد. کپسول تامیفلو نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد چرا که در پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا بسیار تاثیرگذار است.

قابل به ذکر است که اسلتامیویر از دیگر نام های تجاری کپسول تامیفلو به شمار می آید که از دیگر داروهای آنتی ویروس می باشد که از رشد ویروس آنفولانزا در بدن پیشگیری کرده و دوره درمان را تسریع می بخشد.


آشنایی با کپسول تامیفلو

قابل به ذکر است که این کپسول برای بهبود آنفولانزا برای افرادی که به مدت ۲ روز و یا کمتر آن را داشته اند، استفاده می گردد. همچنین برای افرادی قابل استفاده می باشد که از سن ۱۴ سالگی به بعد قرار گرفته باشد. گفتنی است که کسانی که در معرض این ویروس قرار گرفته اند اما هنوز هیچ علائمی در بدن آن ها بروز نیافته است، می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا اقدام به مصرف کپسول تامی فلو برای درمان سرماخوردگی های معمولی و دیگر شرایط مربوط به این ویروس استفاده نمایند.

در طی سال‌های اخیر به علت شیوع بیماری کرونا آمپول آن را از این کپسول به علت جلوگیری و درمان نیز استفاده می شده است که در مطالعات انجام شده چنین مشخص شد که با توجه به اینکه این کپسول، ویروس آنفولانزا را به خوبی مهار می‌کند برای کرونا تاثیر خوبی قائل نشده و استفاده از آن برای پروتکل های دارو درمانی کرونا به طور کامل حذف شد. همچنین به علت عوارض بسیار بالای این کپسول استفاده از آن در کسانی که پروتکل های درمانی این دارو را شامل نیستند، پیشنهاد نمی‌شود.

همچنین حالت تهوع، استفراغ، سردرد، راش پوستی، سندروم استیون جانسون، خونریزی دستگاه گوارش، ایجاد اختلال در عملکردهای کبد، بروز حساسیت به دارو، تغییر رفتار، استرس، گیجی، توهم، کابوس و تشنج را از دیگر عواقب این کپسول می‌توان برای افراد معرفی نمود.


و در پایان نیز قابل به ذکر است که پزشک در صورت تجویز این دارو به عوارض آن آگاه بوده و با توجه به شرایطی که بیمار در آن قرار گرفته است اقدام به توصیه آن می کند. همچنین توجه داشته باشید که در صورت بروز هر یک از علائم گفته شده بایستی هرچه سریع تر موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید که در صورت لزوم مصرف آن را قطع نمایید. همچنین در صورت کم شدن عوارض گوارشی خوب است این کپسول را به همراه غذا و یا شیر مصرف کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد