hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > فردا، روز سرنوشت ساز استقلال؛ پرسپولیس خوشحال می‌شود؟

فردا، روز سرنوشت ساز استقلال؛ پرسپولیس خوشحال می‌شود؟

کمیته استیناف قرار است فردا رای نهایی درباره پرونده گل گهر – استقلال را صادر کند. آیا پرسپولیسی‌ها خوشحال می‌شوند؟

 پرونده شکایت باشگاه استقلال از گل گهر به دلیل استفاده از اریک بانیاما وارد مرحله حساسی شده است. استقلال پیش‌تر به دلیل اینکه بازیکن خارجی گل گهر ۴ بازی ملی (طبق قانون ایران) در کارنامه ندارد و مسئولان گل گهر در این زمینه تخلف کرده اند، به کمیته انضباطی شکایت کرد و موفق شد نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سود خود کند.

به گزارش فرارو، نه تنها نتیجه بازی استقلال بلکه گل گهر در دو دیدار دیگر برابر سپاهان و پیکان که بانیاما را در ترکیب قرار داده بود هم سه بر صفر بازنده شد. صدور این رای نه تنها با اعتراض گل گهری‌ها همراه بوده بلکه پرسپولیس هم به عنوان یکی از تیم‌های مدعی در کسب عنوان قهرمانی به رای صادره اعتراض کرده و آن را ریختن امتیاز در جیب سایر رقبا توصیف کرده است. گل گهر شکایت را به استیناف برده و حالا قرار است فردا، پنجشنبه، کمیته استیناف رای نهایی را صادر کند.



گل گهری‌ها می‌گویند جعلی در این پرونده صورت نگرفته و مسئولیت بر عهده فدراسیون فوتبال بوده و استقلالی‌ها می‌گویند استفاده از این بازیکن مصداق بارز جعل است و بازی باید سه بر صفر شود. در این بین عده‌ای از جمله هوشنگ نصیرزاده هم بحث تناسب رای با اتفاق رخ داده را عادلانه ندانسته و پروژه سه بر صفر شدن بازی‌ها را در چنین پرونده‌ای منسوخ دانسته و ادعا کرده اند مدت هاست که در این زمینه بحث یکپارچگی جدول مطرح شود و کمیته انضباطی در صدور رای عجله کرده است.

استقلال، اما به صحبت‌های نصیرزاده در تلویزیون تاخته و با صدور بیانیه‌ای او را به جانبداری متهم کرده است. در چنین فضایی حالا قرار است کمیته استیناف، فردا جواب اعتراض گل گهری‌ها را بدهد. پاسخی که علاوه بر روی نتایج سه دیدار مذکور، در سرنوشت چندین تیم دیگر لیگ برتری تاثیر مستقیم خواهد داشت. البته که استقلالی‌ها از همین حالا تهدید کرده اند اگر استیناف رای را برگرداند به فیفا شکایت خواهند کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد