hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > از "امیکرون" چه می‌دانیم؟

از "امیکرون" چه می‌دانیم؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، از سرعت ابتلا در سویه امیکرون خبر داد و گفت: استفاده از ماسک، قرنطینه کردن در صورت مشاهده علائم در کنار تکمیل واکسیناسیون را باید جدی گرفت.

مصطفی جوانیان در این زمینه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سویه جدیدی از ویروس کرونا تحت عنوان امیکرون متأسفانه در کشورهای دنیا توسعه پیداکرده و در حال گسترش است.

وی بیان کرد: تجربیات در مورد این بیماری اندک هست، هرچند گزارشات اولیه حاکی از علائم خفیف‌ تر نسبت به سویه دلتا است اما اخیراً شاهد فرم‌های شدید این بیماری و بستری بیماران نیز هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه این ویروس نسبت به سایر ویروس‌های کرونا، تمایل به گسترش بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: یکی از علائم این سویه درگیری سریع اکثر افراد خانواده فرد مبتلا هست که این نشانه در تشخیص امیکرون به ما کمک می کند، بخصوص در افرادی که مسافرت در دوهفته اخیر داشتند.

جوانیان بیان کرد: راه تشخیص بیماری کرونا همان تست PCR است که از طریق بینی و حلق انجام می‌شود و اگر بخواهیم متوجه شویم که کرونا از نوع امیکرون است یا سایر انواع کرونا بایستی تعیین توالی ژنی انجام دهیم که در این روش نوع ویروس مشخص می شود.

وی افزود: همشهریان عزیز در صورت داشتن علائم می‌توانند به مرکز موسی‌الرضا یا مرکز ۱۶ ساعته کشوری و همچنین آزمایشگاه‌های سطح شهر مراجعه کنند، چنانچه تست  PCR مثبت باشد و شرایط لازم را داشته باشند به‌صورت اتوماتیک نمونه برای تعیین توالی ژنی فرستاده می شود تا نوع ویروس مشخص شود.

جوانیان با اشاره به اینکه اهمیتی ندارد که ما به کدام نوع از کرونا مبتلا شده باشیم، ادامه داد: استفاده از ماسک، قرنطینه کردن در صورت مشاهده علائم، عدم حضور در مهمانی هاو تجمع ها و تکمیل واکسیناسیون برای سه دوز را توصیه می‌کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد