hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ثبت 96 مورد حادثه ناشی از بارندگی در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان آبفای استان اصفهان

ثبت 96 مورد حادثه ناشی از بارندگی در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان آبفای استان اصفهان

در پی بارندگی های 24 ساعت گذشته، 96 مورد حادثه فاضلاب در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان آبفای استان اصفهان ثبت شد.

مدیر مرکز ارتباط با مشتریان سامانه 122 اعلام کرد: در تاریخ 28 آذر ماه جاری، 79 مورد پس زدگی سیفون فاضلاب و 17 مورد گرفتگی منهول در شهرهای اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر، فلاورجان و فولادشهر به وقوع پیوست.
عباس عباسی خاک گفت: پس از ثبت وقوع حوادث مربوط به شبکه فاضلاب در سامانه 122، بلافاصله در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی شرکت آبفا به این حوادث رسیدگی شد.
وی با بیان اینکه متولی ایجاد شبکه جمع آوری روان آب‌ها، شهرداری ها هستند، گفت: شهرداری ها باید در محلات و خیابان های مختلف شهر نسبت به ایجاد شبکه جمع آوری آب های سطحی و روان آب ها و حفر چاه های جذبی اقدام کنند. وی افزود: این کار علاوه بر پیشگیری از آب گرفتگی معابر موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی نیز می شود.
عباسی خاک با بیان این که شرکت های آبفا مسئولیت واگذاری انشعاب فاضلاب به اماکن کمتر از تراز منفی 60 را ندارند گفت: مشترکین تراز منفی 60 نیز باید به منظور پیشگیری از پس زدگی فاضلاب هنگام بارندگی نسبت به نصب شیر یک طرفه فاضلاب و اطمینان از جهت عملکرد آن اقدام کنند.
مدیر مرکز ارتباط با مشتریان سامانه 122 افزود: بیشتر حوادث روز گذشته مربوط به مکان های زیر تراز منفی ۶۰ و یا انشعاب های بسیار قدیمی و یا غیرمجاز بوده است.
وی درباره پس زدگی فاضلاب در خیابان ها و واحد های مسکونی پایین تر از سطح معابر گفت: چون شبکه فاضلاب شهری فقط برای جمع آوری فاضلاب منازل مسکونی، واحد های تجاری و خدماتی طراحی شده، ورود روان آب ها به این شبکه موجب انسداد لوله ها و در نتیجه پس زدگی فاضلاب می شود.
وی افزود به همین دلیل از شهروندان محترم درخواست می شود هنگام بارندگی از برداشتن دریچه چدنی منهول های فاضلاب و هدایت آب باران به داخل آن ها خودداری کنند.
مدیر مرکز ارتباط با مشتریان سامانه 122 یکی دیگر از دلایل انسداد شبکه جمع آوری فاضلاب را نفوذ ریشه درختان به لوله های جمع آوری فاضلاب عنوان کرد و افزود: مردم و شهرداری ها باید از کاشت گیاهان آب دوست که ریشه آن ها موجب تخریب شبکه های آّب و فاضلاب می شود در نزدیکی خطوط انتقال آب و فاضلاب خود داری کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد