hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رونمایی از 9 طرح و دستاوردهای پژوهشی آبفای استان اصفهان با حضور وزیر نیرو

رونمایی از 9 طرح و دستاوردهای پژوهشی آبفای استان اصفهان با حضور وزیر نیرو

همزمان با جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو سال 1400 از 9 طرح پژوهشی آبفای استان اصفهان رونمایی شد.

این طرح‌ها شامل ((هوشمندسازی شبکه توزیع آب با استفاده از هوش مصنوعی))، ((طرح جامع خودکار تصفیه فاضلاب شهری به وسیله تالاب‌های هیبریدی))، ((شناسایی، تعیین مقدار و بررسی میزان حذف میکروپلاستیک‌ها در تصفیه‌خانه‌های آب))، ((مهندسی معکوس پمپ سرباره و ساخت دستگاه چربی‌گیر فاضلاب شهری))، ((طراحی و استقرار سامانه جامع تحقیقات آب و فاضلاب کشور))، ((طراحی و ساخت دستگاه ریشه‌بر توربینی قابل تنظیم))، ((تولید محلول پاک‌کنندگی چربی در تأسیسات آب و فاضلاب و صنایع مشابه))، ((کتاب اصول بهره‌برداری و نگهداری در تصفیه‌خانه‌های آب)) و ((کتاب تاریخ آب و فاضلاب اصفهان)) است که با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از آن‌ها رونمایی شد.
طرح‌های یاد شده به همت تعدادی از مدیران و کارشناسان آبفای استان اصفهان و با همکاری چند تن از استادان و پژوهشگران دانشگاه‌های صنعتی و علوم پزشکی اصفهان در یک‌ سال اخیر به اجرا در آمده است.
علاوه بر این همزمان با گشایش جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو 1400، غرفه دستاوردهای پژوهشی آبفای استان اصفهان آغاز به کار کرد.
در این غرفه که به همت دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برپا شده است طرح‌های تحقیقاتی شرکت در قالب کتاب، فیلم، عکس، بنر، ماکت و دستگاه‌های ساخته شده در فضایی به وسعت 24 متر مربع به نمایش در آمده است. این نمایشگاه از 29 آذر تا اول دی‌ماه سال جاری در محل پژوهشگاه وزارت نیرو پذیرای علاقه‌مندان است.
در این نمایشگاه، شرکت‌های آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، برق و نیروگاه‌های سراسر کشور، جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی خود را در قالب بیش از 30 غرفه و در فضایی به وسعت 1600 مترمربع به نمایش گذاشته‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد