hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا از ۱۳ دی امسال حذف می‌شود

مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا از ۱۳ دی امسال حذف می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مطابق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، قرار است از سیزدهم دی ماه، مالیات به نرخ ۹ درصد از اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده دریافت شود و اصل طلا از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسن کوماسی با اشاره به اینکه از ابتدای مشمولیت صنف طلافروشان در قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهر ۱۳۸۹، همواره معافیت اصل طلا از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مورد مطالبه بوده، افزود: خوشبختانه این موضوع در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در تاریخ ۱۳ تیر امسال تصویب شد و ۶ ماه بعد در ۱۳ دی امسال اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این قانون، اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از این فلزات، از مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف شده و فقط اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده که از مشتری دریافت می‌شود، مشمول نرخ ۹ درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بیان کرد: صنف زرگر و طلافروش استان از ۱۳ دی مکلف هستند که مالیات بر ارزش افزوده را فقط از اجرت ساخت، حق العمل و سودی که از مشتری دریافت می‌کنند دریافت و ۹ درصد آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

کوماسی گفت: دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از اصل طلا، جواهر و پلاتین توسط طلافروشان خلاف قانون است و قانونگذار در صورت عدم رعایت این موضوع، جرائم سنگینی برای متخلفان پیش بینی کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد