hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گسترش آتش در پارک ملی گلستان/وزش باد و غبار اطفای حریق را سخت کرد

گسترش آتش در پارک ملی گلستان/وزش باد و غبار اطفای حریق را سخت کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از گسترش آتش به خارج از محدوده پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: وزش باد و غبار اطفای حریق را سخت کرده است.

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت حریق در پارک ملی گلستان اظهارکرد: حریق پنجم در پارک ملی گلستان از روز گذشته (دوشنبه) در مرز پارک به سمت دره شمالی آغاز شده و با توجه به وزش باد به قسمتی از خارج دره شمالی رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: از روز گذشته نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و بسیجی و نیروهای مردمی در حال اطفاء حریق بوده در این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: از صبح امروز (سه شنبه) محدوده ای در حریق چهارم هم دچار آتش سوزی شده و یک خط آتش در آن نقطه داریم بنابراین هم اکنون در پارک ملی گلستان شاهد دو حریق در دو نقطه هستیم.

کنعانی اضافه کرد: نیروهای سپاه و مردمی هم از شهرستان‌های اطراف مانند گالیکش و مینودشت به منطقه اعزام شده و به نیروهای قبلی اضافه شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: هشت ماشین آتش نشانی از شهرستان‌های اطراف در منطقه حضور داشته و دو بالگرد هوافضا و سپاهان در فرودگاه کلاله آماده پرواز هستند تا در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی بتوانند در عملیات باشی و اطفاء حریق کمک کنند.

طبق گفته وی وزش باد و گرد و غبار سبب شده تا بالگردها نتوانند امروز پرواز داشته باشند.

کنعانی تاکید کرد: صعب العبور بودن منطقه و شرایط بد آب و هوایی سبب شده تا عملیات اطفاء حریق به کندی انجام شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد