hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > گرایش مردم به خرید نقره افزایش یافته است

گرایش مردم به خرید نقره افزایش یافته است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: در آستانه شب یلدا و با تغییر رنگ کرونایی مشهد از زرد به آبی، بازار نقره مشهد رونق یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدباقر معبودی نژاد رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: دلیل افزایش خرید نقره توسط مردم، گران شدن طلا و افزایش حضور زائران در مشهد و خرید زیورآلات و مصنوعات نقره به عنوان سوغات است.

وی گفت: هفته گذشته نرخ طلا روند رو به افزایش داشت، اما از ابتدای هفته جاری نرخ آن رو به کاهش نهاده و به هر گرم ۱۲۸ میلیون ریال رسیده است، هم اینک قیمت هر سکه تمام بهار آزادی نیز در بازار مشهد ۱۳۰ میلیون ریال است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: از سوی دیگر قرار است از ۱۳ دی ماه امسال قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده نیز اجرا شود که طبق این قانون به جای اصل طلا، "اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده" مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد خواهد بود و در هر گرم طلا ۷.۵ درصد به نفع مشتری خواهد شد لذا به نظر می‌رسد برخی دست نگهداشته اند تا پس از اعمال این قانون نسبت به خرید طلا اقدام کنند.

وی گفت: با این حال فرارسیدن شب یلدا و بهبود شرایط مشهد از نظر کرونا بر رونق بازار نقره بی تاثیر نبوده و شرایط خرید و فروش آن بهتر از قبل شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد