hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > خطیب‌زاده: گفت و گوی مستقیمی در ماه‌های اخیر با آمریکا نداشتیم

خطیب‌زاده: گفت و گوی مستقیمی در ماه‌های اخیر با آمریکا نداشتیم

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر پیام مستقیم به ایران گفت: درخصوص گفت و گوهای وین گفت و گوی مستقیمی با ایالات متحده در این ماه‌ها انجام نشده است. برخی پیام‌ها توسط انریکه مورا مکتوب و غیرمکتوب درخصوص مذاکرات دریافت و فورا به آن‌ها پاسخ داده شد.

به گزارش ایمنا،سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری درخصوص درباره ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر پیام مستقیم به ایران گفت: درخصوص گفت و گوهای وین، صحبت مستقیمی با ایالات متحده در این ماه‌ها انجام نشده است.

وی افزود: برخی پیام‌ها به واسطه انریکه مورا به صورت مکتوب و غیرمکتوب از ابتدای گفت‌وگوها در وین درخصوص موضوعات مذاکراتی (نه چیزی بیش از آن) دریافت و جواب‌ها هم در جا داده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآورشد:در طول این مذاکرات شاید بیش از هر دوره دیگری از مذاکرات، با یک کمپین و کارزار دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای برخی از این کشورها بر علیه آنچه که در اتاق‌های گفت و گوها انجام می‌شد، مواجه بودیم. به ویژه سه کشور اروپایی به جای این که وقت و انرژی خود را به مذاکرات جدی معطوف کنند بعضا وارد کارزار رسانه ای شدند و هم اطلاعات غلط و هم اطلاعات برساخته هر دو داده شد.

خطیب زاده اضافه کرد: ما امروز دو متن توافق شده جدید داریم که ماحصل گفت و گوهای بسیار فشرده ای است که طی چند روزه گذشته در وین همراه با تنفس چند روزه‌ای که اتفاق افتاد بدست آمده است. متن‌های جدید نظرات ایران به همراه تیم قبلی در آن لحاظ شده است و ما متونی داریم که گفت و گوهای آتی را بر اساس آن ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: طرف‌های مقابل توجه کنند که اگر از روز اول با همین رویکرد روزهای آخر وارد می شدند زودتر می‌توانستیم به این متون به عنوان مبنای گفت و گوها برسیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره وضعیت ایرانیانی که درترکیه بازداشت و به ارتش آزاد سوریه تحویل داده شده اند و اقدامات ایران در این زمینه گفت: یکی از موضوعاتی که در سفر وزیر خارجه ترکیه به کشور در دستور کار قرار گرفت همین موضوع بود. قرار شد مرزبانی دو کشور این مسئله را پیگیری کنند.

امیرعبداللهیان آخر این هفته به باکو می‌رود

خطیب‌زاده همچنین از سفر وزیر خارجه به جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: دعوت از ایشان از قبل از سوی جمهوری آذربایجان انجام شد و آخر این هفته وزیر امور خارجه سفری کوتاه به این کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: سفر امیرعبداللهیان به باکو در حوزه دوجانبه و حوزه توسعه روابط تجاری خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد