hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۳ درصد جمعیت رفسنجان واکسن نزده اند

۱۳ درصد جمعیت رفسنجان واکسن نزده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون ۸۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در رفسنجان و انار حداقل یک نوبت واکسن‌ را دریافت کرده اند و این موضوع به این معنی است که ۱۳درصد از افراد گروه هدف هیچگونه واکسنی دریافت نکرده اند.

احمد جمالی زاده صبح امروز ۲۹ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با واکسیناسیون گسترده عمومی و همزمان با سراسر کشور، پس از مدت‌ ها شهرستان‌ رفسنجان از وضعیت قرمز و نارنجی خارج‌ شده است.

وی  در خصوص عادی انگاری هشدار داد و بیان کرد: متاسفانه با کاهش بیماری کرونا شاهد عادی انگاری و عدم‌ رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم‌ که زنگ خطری برای بروز موج های بعدی خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: تا کنون ۸۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در رفسنجان و انار حداقل یک نوبت واکسن‌ را دریافت کرده اند یعنی ۱۳درصد از افراد گروه هدف هیچگونه واکسنی دریافت نکرده اند.

به گفته وی ۷۴ درصد جمعیت رفسنجان و انار نیز دو نوبت را و  حدود ۱۲ هزار نفر هم دوز سوم را تزریق کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان تصریح کرد: علیرغم‌ اینکه برخی از افراد نوبت دوّم واکسن‌ آن ها فرا رسیده ولی مراجعه نکرده اند که باید توجه داشت یک نوبت واکسینه شدن اثر کاملی ندارد لذا در اولین‌ فرصت ممکن مراجعه کرده و نوبت دوّم را تزریق کنند تا ایمنی کامل ایجاد شود.

جمالی زاده با بیان اینکه اخیراً دنیا درگیر سویه اومیکرون‌ شده و در ایران هم مواردی از این سویه گزارش شده که سرعت انتشار و ابتلای آن‌ بسیار بالاست، عنوان کرد: بهترین‌ راهکار بر اساس نظر دانشمندان، برای جلوگیری و گسترش از سویه اُمیکرون‌ و موج بعدی، رعایت پروتکل های بهداشتی، بخصوص تزریق نوبت سوّم‌ واکسن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمامی انواع واکسن ها در شهرستان‌ های رفسنجان و انار موجود است، تصریح کرد: شهروندان در این ایّام مواظب سلامتی خود و دیگران باشند و با توجه به اینکه شب یلدا در پیش است و وضعیت زرد رفسنجان هم شکننده است دورهمی ها و تجمعات خانگی قطعا خطرآفرین خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد