hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > با وجود اومیکرون احتمال اعمال محدودیت‌ها وجود دارد

با وجود اومیکرون احتمال اعمال محدودیت‌ها وجود دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از احتمال اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز تا اواخر هفته به علت مشاهده و اعلام رسمی سویه اومیکرون خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به اعلام رسمی مشاهده افراد مبتلا به سویه اومیکرون در کشور  گفت: باتوجه به اعلام این خبر از امروز به  احتمال بسیار قوی برای اعمال محدودیت‌های کرونایی برای جلوگیری از همه‌گیری و شیوع این سویه در کشور تا چهارشنبه وجود خواهد داشت که اعمال محدودیت‌های جدید باید باتوجه به نظر نهایی وزارت بهداشت و درمان و ابلاغ رسمی آن به استانداری‌ها صورت گیرد.

طاهری ضمن نگرانی از تجمع و مراسم مربوط به شب یلدا گفت: درصورت اعمال محدودیت‌های جدید، مدارس، دانشگاه‌ها، کنسرت و رستوران‌ها ازجمله اماکن تحت اولویت بازرسی و یا تعطیلی وزارت بهداشت و درمان خواهند بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد:محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

طاهری گفت:سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد