hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سهیمه سوخت نیروگاه شازند به ۹۰ درصد رسید

سهیمه سوخت نیروگاه شازند به ۹۰ درصد رسید

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند با بیان اینکه "سهیمه سوخت نیروگاه شازند به ۹۰ درصد رسید" از استفاده ترکیبی از گاز و مازوت در نیروگاه شازند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، شهر اراک با تجربه بیش از 130 روز با هوای ناسالم در سال 1400 روزهای سخت و نفس شماری را تجربه کرد به طوری که بارها هوای این شهر و شهر شازند برای گروه های مختلف سنی در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

این درحالی است که ممنوعیت استفاده از مازوت هم جزو مصوبات هیئت دولت در ساله‌های گذشته بوده، مورد تاکید مسئولان و نیز تاکیدات مبنی بر مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان بوده است.

با این حال در هفته‌های اخیر خبر از تامین گاز مورد نیاز نیروگاه شازند داده شد که این نیروگاه بخشی از سوخت خود برای تامین برق را با استفاده از گاز استفاده خواهد کرد، موضوعی که مسئولان نیروگاه نیز بر آن صحه گذاشتند.



شهرام ایرانپاک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در حاشیه جلسه با نماینده شازند در مجلس با اشاره به خروجی و تصمیمات جلسه اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی، سرپرست محیط زیست استان و مدیران برخی صنایع شازند برگزار شد، راهکارهای کاهش آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: در سال 1400 با تعداد روزهای ناسالم هوای شهر اراک مواجه هستیم و این درحالی است که نیروگاه از ابتدای سال بیش از 8 ماه از سوخت گاز استفاده کرده و در این مدت از مازوت به هیچ وجه استفاده نکرد. 

ایرانپاک تصریح کرد: تعداد روزهای هوای ناسالم بیشتر تابع شرایط جوی وارونگی هوا و همین طور دما است که می‌تواند منجر به انباشت آلاینده‌ها شود و در نتیجه موجب بروز شرایط ناسالم هوا در شهرها شود. 

مدیرعامل نیروگاه شازند بیان کرد: در حال حاضر با پیگیری‌های مدیران و مسئولان ارشد استان در خصوص افزایش سهمیه گاز نیروگاه، این سهمیه به 90 درصد رسیده و ما به صورت تلفیقی از گاز طبیعی و سوخت مایع استفاده می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی با هماهنگی به عمل آمده با مدیریت شبکه برق ایران یکی از واحدهای این نیروگاه برای انجام تعمیرات دوره‌ای از مدار تولید خارج شده و درحال حاضر این خط تولیدی فعالیتی ندارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد