hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم/ برگزیدگان کنگره شعر مواهب شناخته شدند

قم/ برگزیدگان کنگره شعر مواهب شناخته شدند

اختتامیه سومین کنگره شعر نیایش "مواهب" عصر چهارشنبه 10 خردادماه 1398 با حضور شاعران برگزیده و علاقمند به شعر نیایشی در سالن اجتماعات مسجد الغدیر قم برگزار شد.


به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، اختتامیه سومین کنگره شعر نیایش "مواهب" عصر چهارشنبه 10 خردادماه 1398 با حضور شاعران برگزیده و علاقمند به شعر نیایشی در سالن اجتماعات مسجد الغدیر قم برگزار شد. در ابتدای این مراسم که با اجرای سید محمدجواد شرافت همراه بود، جمعی از شاعران جوان استان آثاری را که برای دبیرخانه این کنگره استانی ارسال کرده بودند قرائت کردند. در ادامه محمدحسین آقابابایی از اساتید ادبیات و مدرس دانشگاه به سابقه و هدف برگزاری کنگره مواهب اشاره کرد و دعا، را رمز آگاهی انسان از مبدأ هستی دانست. وی که دبیر نخستین کنگره شعر مواهب نیز بوده است موضوع چهارمین کنگره شعر مواهب را دعای "افتتاح" اعلام کرد.


همچنین محمد غفاری معاون فرهنگی حوزه هنری قم و دبیر سومین کنگره به ارائه گزارشی از آثار رسیده و کیفیت برگزاری کنگره پرداخت. وی با اشاره به داوری این دوره که توسط حجت الاسلام جواد محمد زمانی و اعظم سعادتمند انجام شده، استقبال شاعران استان را از این کنگره مطلوب ارزیابی کرد و از شرکت بیش از 100 شاعر جوان استان در این دوره از کنگره اشاره کرد. همچنین از آماده‌سازی و انتشار مجموعه‌ای از آثار منتخب کنگره با بیش از 30 اثر خبر داد.  


در پایان مراسم اختتامیه نیز از برگزیدگان؛ زهرا نظری، زهرا جودکی، عاطفه جوشقانیان، رضا یزدانی، سعید مبشر و عباس همتی با اهدای لوح تقدیر، تندیس کنگره و جوایز نقدی تقدیر شد.


مناجات‌خوانی و مدح حضرت علی(ع) از جمله بخش‌های این مراسم بود که با استقبال حاضران در سالن مواجه شد. سومین کنگره شعر "مواهب" با موضوع دعای عرفه به همت حوزه هنری استان قم و با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار شد.  

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد