hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > انجمن حمایت از بیماران ام.اس در آذربایجان‌غربی تعطیل شد؛ بیماران در بلاتکلیفی به سر می‌برند

انجمن حمایت از بیماران ام.اس در آذربایجان‌غربی تعطیل شد؛ بیماران در بلاتکلیفی به سر می‌برند

با تعطیلی انجمن حمایت از بیماران ام.اس در آذربایجان‌غربی، این بیماران در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر برده و از مسئولان درخواست رسیدگی و حمایت را دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بیماران ام.اس با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که لازم است برای حمایت از آن‌ها، حداقل نیازهای اولیه این بیماران را برآورده سازیم. تحریم داروهای ام.اسی، هزینه بالای داروهای داخلی و فیزیوتراپی و مهم‌تر از همه عدم حمایت مسئولان، درد این بیماران را چندین برابر کرده است.

اعزام تیم‌های مختلف روانپزشکی و مددکاری برای التیام بخشی از دردهای این بیماران، می‌تواند در این آشفته‌ بازار اقتصادی کمک حال پرستاران این بیماران نیز باشد که شاید در سال‌های گذشته وجود انجمنی به انجمن بیماران ام.اس کاهش دهنده آلام این بیماران بود ولی متاسفانه با تخته شدن درب این انجمن، دیگر از حمایت‌های گذشته خبری نیست و بیماران ام.اسی در بلاتکلیفی به سرمی‌برند.

«ن.ع» یکی از شهروندان ارومیه‌ای در خصوص مشکلات خود پس از مبتلا شدن به بیماری ام‌اس، گفت: 6 سال است که ام.اس دارم، در ابتدا یکی از پاهایم بی‌حس شد که با آزمایسات مربوطه، تشخیص دادند که باید داروی ام.اس مصرف کنم.

وی بیان کرد: مشکلات این بیماران زیاد است. اوایل این بیماری پدر و مادرم سالم بودند و با حمایت‌های انجمن ام.اس به راحتی می‌توانستم با این بیماری کنار آمده و زندگی بدون دغدغه‌ای داشته باشم. متاسفانه دو سال پیش پدرم به دلیل کار سخت ساختمانی دیسک کمر گرفت و نتوانست کار بکند و بیماری‌ام به دلیل بالا بودن داروها شدت یافت، انجمن تنها مکانی بود که از بیماران ام‌اسی حمایت می‌‌کرد.

این بیمار مبتلا به ام.اس، گفت: انجمن حمایت از بیماران ام.اس تنها مکانی بود که از این بیماران حمایت می‌کرد که این مرکز نیز از سال گذشته به دلایل نامعلومی فعالیت ندارد و هیچ مسئولی هم جوابگوی این موضوع نیست.

«پدرام» دیگر شهروند ارومیه‌ای در خصوص به تعطیلی کشیده شدن انجمن حمایت از بیماران ام.اس، عنوان کرد: همسرم 13 سال است که با این بیماری دسته‌پنجه نرم می‌کند. ام.اس هزینه‌های درمانی بالایی دارد و نیاز است مراکزی برای این بیماران آماده شود که هزینه کمتری از آنها بگیرد که متاسفانه هیچ حمایتی نمی‌شود.

وی بیان کرد: تا سال گذشته کم و بیش حمایت‌هایی از قبیل بسته‌های معیشتی و داروئی از سوی انجمن بیماران ام.اس صورت می‌گرفت که با تعطیل شدن این انجمن مشکلات بیماران ام.اسی نیز به باد فراموشی سپرده شده است.

پدرام تصریح کرد: چندین بار به فرمانداری ارومیه در خصوص این موضوع مراجعه کرده‌ام که متاسفانه کارمندان فرمانداری با پرخاشگری جوابم را داده‌اند!

آغاز فعالیت مجدد انجمن؛ به زودی

در این خصوص، «رسول مقابلی» فرماندار ارومیه، با اشاره به تعطیلی انجمن حمایت از بیماران ام.اس اظهار داشت: تاریخ اعتبار مجوز این انجمن سال گذشته تمام شده بود که مدیرعامل آن اقدام به تمدید نکرده بود و همین موضوع باعث تعطیلی انجمن شده بود.

وی افزود: طی روزهای آینده مجوز پروانه انجمن حمایت از بیماران ام.اس تمدید شده و فعالیت این مرکز آغاز می‌شود.



در کنار آغاز مجدد فعالیت انجمن حمایت از بیماران ام.اس، تعریف ساز و کار مشخص برای درمان این بیماران و نیز ارائه کمک‌های معیشتی و درمانی می‌تواند التیام بخش بیماران باشد که باید دید مسئولان در این خصوص چه تدابیری خواهند اندیشید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد