hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نماینده شهرکرد در مجلس: بیشترین مشکل بودجه ۱۴۰۰ تمرکز بر فروش اوراق بود

نماینده شهرکرد در مجلس: بیشترین مشکل بودجه ۱۴۰۰ تمرکز بر فروش اوراق بود

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ بیشترین مشکل کسری بودجه بود که متاسفانه دولت گذشته به جای ایجاد منابع جدید همه تمرکز خود را بر فروش اوراق گذاشت.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد ، با اشاره به مسئله بودجه 1400،  اظهار داشت: در بودجه 1400 در بخش کمک به اشتغال و محرومیت‌زدایی اتفاقات خوبی افتاد که به پیش‌بینی تسهیلات ارزان، جهت اشتغال و اعتباراتی جهت محرومیت زدایی پرداخته است، که این اعتبارات در تبصره 18 به صورت مشخص پیش‌بینی شد و متاسفانه در دولت گذشته اهتمامی برای اجرای آن دیده نشد.

وی افزود: اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم ظرف دو ماه گذشته دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های لازم برای اجرای این تبصره تبیین و ابلاغ شد، خوشبختانه با پیگیری‌ها و تذکرات مجلس شورای اسلامی در نهایت دستورالعمل واگذاری اعتبارات اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی با تمرکز بر استان‌های با نرخ بالای بیکاری و کمتر برخوردار از جمله استان چهارمحال و بختیاری در تبصره 18 نهایی شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت‌زدایی، گفت: در خصوص محرومیت زدایی، پروژه‌ها مشخص شدند و تفاهم نامه‌ها امضا شد که خوشبختانه ابلاغ شده است، در بودجه 1400 بیشترین مشکل کسری بودجه بود که متاسفانه دولت گذشته به جای ایجاد منابع جدید همه تمرکز خود را بر فروش اوراق گذاشت، به طوری که دولت سیزدهم مجبور است سالانه 100 هزار میلیارد تومان اوراق را وصول کند‌.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در رابطه با ایجاد منابع جدید در بودجه 1400، تصریح کرد: دولت به دنبال اعلام وصول کردن درآمدهای مالیاتی است، طبیعتاً با ایجاد درآمد جدید و وصول مالیات‌ها موجب شد که پرداخت حقوق کارکنان بدون استقراض از بانک مرکزی صورت گیرد که این به اصلاح روند کاهش کسری بودجه کمک خوبی کرده است.



راستینه در پایان با اشاره به اتفاقات خوب بودجه 1400، خاطرنشان کرد: در بودجه 1400 برای زیرساخت‌ها و راه روستایی و کمک به اصلاح  آب روستایی اعتبارات خوبی دیده شده است، قیر رایگان برای اصلاح شبکه راه‌های روستایی و مواصلاتی کمک ویژه مجلس شورای اسلامی بوده، حواله‌های قیر در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته که امید است موجب اصلاح، تعمیر و احداث جاده‌های روستایی و مواصلاتی با سرعت بیشتری باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد