hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دلایل نازک شدن مو

دلایل نازک شدن مو

دلایل نازک شدن مو را برایتان بررسی خواهیم کرد و روش هایی که می توانید با استفاده از آن ها این مشکل را از بین ببرید را نیز بیان می کنیم تا بتوانید از این مشکل پیشگیری کنید.

ژنتیک یا عادت های نامناسب که روزانه برای مراقبت از مو های خود استفاده می کنید می تواند از دلایل نازک شدن مو باشد. نازک شدن مو می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد کرده و در نهایت منجر به کم پشتی مو ها و از بین رفتن زیبایی آن ها شود.


دلایل نازک شدن مو

دلایل نازک شدن مو

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است یک سری از کار هایی که افراد انجام می دهند می تواند منجر به ایجاد نازک شدن تار های مو شده و قوام و استحکام آن ها را از بین خواهد برد. در ادامه تمامی دلایل نازک شدن مو را برایتان بررسی می کنیم.

رسیدگی بیش از حد

اگر به مو های خود بیش از حد برسید و یا از وسایل حالت دهنده مو استفاده کنید احتمال نازک شدن مو هایتان چند برابر خواهد شد. بهتر است برای کاهش این مشکل از رنگ کردن های پی در پی بپرهیزید و استفاده از مواد فر کننده را کاهش دهید.


بستن نامناسب

یادتان باشد که دم اسبی بستن مو ها می تواند به مرور زمان آن ها را از فولیکول ها جدا کرده و نازک سازد. بهتر است مو های خود را ببافید و یا در حین بستن آن ها را خیلی نکشید.

محصولات نامناسب مو

بسیاری از محصولات هستند که می توانند دلیلی برای نازک شدن مو هایتان باشند. در واقع اسپری ها و ژل های نگهدارنده مو و حتی رنگ های موقت از این محصولات هستند.

رژیم غذایی نا مناسب دلیلی برای ریزش مو ها و نازک شدن آن ها می باشد.

داشتن رژیم غذایی نامناسب

آهن یکی از مهم ترین موادی می باشد که می تواند سلامت مو های شما را تضمین کند. اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی آهن نداشته باشد ممکن است فولیکول های موی شما ضعیف شوند و مو هایتان روز به روز نازک تر خواهد شد.

استرس

استرس داشتن مداوم یکی از دلایل اصلی ریزش مو و نازک شدن آن ها می باشد. استرس منجر به ایجاد هورمون های کورتیزول در بدن می شود و این هورمون از مهم ترین هورمون های از بین برنده فولیکول های مو می باشد.

شرایط پزشکی خاص

یک سری از مشکلات پزشکی هستند که ممکن است منجر به نازک شدن مو های شما شود. این شرایط عبارت اند از :

  • زایمان کردن
  • متوقف کردن قرص های ضد بارداری
  • تغییرات هورمونی
  • از دست دادن وزن زیاد
  • استفاده از دارو های درمان کننده بیماری های خود ایمنی
  • نقص سیستم ایمنی
  • عفونت پوستی

درمان نازک شدن مو

درمان نازک شدن مو

نازک شدن مو ها به خصوص برای خانم ها عذاب آور می باشد. برای از بین بردن این مشکل روش های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه تمام آن ها را برایتان بررسی می کنیم و شما می توانید با استفاده از یکی از این راه ها مشکل خود را از بین ببرید.

ماساژ دادن

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین درمان ها استفاده از ماساژ پوستی می باشد. این کار هیچ گونه عارضه ای برایتان به همراه ندارد و در طی روز می توانید چندین و چند بار از آن استفاده کنید و مو های ضخیم تری داشته باشید.  برای استفاده از این راه کار کافی است تا با استفاده از انگشتان دست خود پوست سر را ماساژ دهید.

استفاده از روغن ها

روغن های بسیار زیادی هستند که می توانند به درمان ریزش مو های شما کمک کنند. بهترین روغن هایی که در این زمینه به شما کمک می کند روغن اسطوخودوس، روغن رزماری و روغن آویشن می باشد. بهتر است قبل از این که از این روغن ها به صورت گسترده بر روی مو ها و پوست سر خود استفاده کنید مقداری از آن ها را روی بخشی از بدنتان تست کنید و اگر بعد از گذشت ۲۴ ساعت مشکلی برایتان ایجاد نشود می توانید آن را بر روی مو هایتان بزنید.

درمان نازک شدن مو با دارو

استفاده از دارو ها

دارو  های بسیار زیادی هستند که می توانند به ضخیم شدن مو های شما کمک کنند. قبل از استفاده از این دارو ها باید آزمایش خون بدهید تا از کمبود این ویتامین ها در بدن خود اطمینان پیدا کنید در غیر این صورت خوردن دارو های مولتی ویتامین می تواند مشکلات بسیار زیادی برایتان ایجاد کند. بهترین دارو هایی که برای این مشکل پیشنهاد می شود اسید فولیک و بیوتین است. بهتر است در صورتی که از رژیم غذایی بسیار خوبی استفاده می کنید از خوردن دارو های تقویتی بپرهیزید زیرا ازدیاد این دارو ها در روند طبیعی بدن شما اختلال ایجاد می کند و بیماری های کلیوی و کبدی را افزایش می دهد.

اسید های چرب

استفاده از اسید های چرب به صورت مکمل برای بدن ضروری می باشد زیرا بدن نمی تواند امگا ۳ و امگا ۶ را بسازد. اگر ریزش مو های شما و نازک شدن آن ها بیش تر به دلیل التهاب باشد پزشک به شما توصیه می کند تا از این مکمل ها استفاده کنید و یا رژیم غذایی خود را به گونه ای تغییر دهید که بتوانید این اسید های چرب ضروری را به بدن برسانید.

ماینوکسیدیل

این دارو را می توانید بدون نسخه پزشک دریافت کنید و ریزش مو های خود را درمان کرده و از نازک شدن آن ها پیشگیری کنید. استفاده از این دارو بسیار راحت است و کافی است روزانه دوبار بر روی مو های خود بزنید. این دارو به دو صورت مایع و کف در دسترس شما قرار دارد و هر کدام که برایتان راحت تر می باشد را می توانید انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

لیزر درمانی خانگی برای درمان نازک شدن مو

اسپیرونولاکتون

این دارو برای افرادی می باشد که ریزش موی آن ها هورمونی است و مو هایشان بنا بر دلایل هورمونی نازک شده است. استفاده از این دارو باید با تشخیص پزشک باشد در غیر این صورت ممکن است تاثیر دارو بسیار بد تر از آن چه باشد که شما فکر می کنید.

فیناستراید

این دارو برای مردان به کار می رود و به صورت قرص می باشد. زنان باید از خوردن این دارو بپرهیزند زیرا عارضه جانبی بسیار زیادی در انتظار مصرف کنندگان می باشد.

لیزر درمانی

لیزر درمانی در خانه به شما کمک می کند تا بتوانید رشد مو های خود را دوبرابر کرده و در نهایت ضخامت مو های سرتان نیز بیش تر خواهد شد. نتایج این کار ممکن است بعد از چند ماه نمایان شود بنابراین اگر از این روش استفاده می کنید باید چند ماهی را صبر کنید تا بتوانید نتایج نهایی را مشاهده کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد