hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه چیز کیک هندوانه شب یلدا

طرز تهیه چیز کیک هندوانه شب یلدا



دسر یکی از اجزای جدا نشدنی شب چره در آداب و رسوم شب یلدا است. آشنایی با طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه و انواع دسر و شیرینی شب یلدا به شکل انار و هندوانه می‌تواند به شما کمک کند تا خودتان در این روز خوشمزه‌ترین شیرینی یلدا را آماده کنید. از طرف دیگر درست کردن کیک و چیز کیک یخچالی یا دسرهای بدون فر هم راحت‌تر است و هم سریع‌تر آماده می‌شود. طرز تهیه چیز کیک هندوانه بدون پخت را بلد هستید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید طرز تهیه دسر چیز کیک یخچالی ساده به شکل هندوانه با ژله و بدون ژله و با پایه کیک یا بیسکویت بدون نیاز به فر برای شب یلدا را بخوانید.




 

برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با آموزش آشپزی کلیک کنید.

برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با شب یلدا کلیک کنید.

برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با طرز تهیه کیک کلیک کنید.

طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه شب یلدا با پایه بیسکویت

 


طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه شب یلدا با پایه بیسکویت

 

مواد لازم برای لایه زیرین چیز کیک یخچالی با پایه بیسکویت

 

بیسکویت پتی بور: ۱ بسته ۳۰ تایی

کره: ۱۰۰ گرم

 

 

مواد لازم برای لایه پنیری چیز کیک با پایه بیسکویت

 

پنیر خامه ای: ۴۰۰ گرم

خامه صبحانه: ۴ قاشق غذاخوری

ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری




آب: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: ۸ قاشق غذاخوری

رنگ سبز و قرمز خوراکی: به میزان دلخواه

پودر ژله هندوانه: ۱ بسته

 

 

مراحل طرز تهیه کیک یخچالی هندوانه برای شب یلدا


برای درست کردن این چیز کیک یلدایی به شکل هندوانه نیازی به استفاده از فر ندارید، به همین خاطر هم خیلی راحت آماده می‌شود. کافی است بعد از آماده کردن مواد در هر مرحله، اجازه دهید مواد خودشان را بگیرند. هر بار که یک لایه مواد اضافه کردید، قالب را در یخچال بگذارید. بعد از این که هر لایه خودش را گرفت، لایه بعد را اضافه کنید.

 

برای لایه آخر یعنی لایه ژله‌ای هم می‌توانید از ژله‌‌های متنوع که رنگ‌ قرمز دارند، استفاده کنید. حتما لازم نیست ژله هندوانه به کار ببرید. در ضمن استفاده از رنگ خوراکی در طرز تهیه چیز کیک هندوانه با روکش ژله، می‌تواند باعث پررنگ‌تر شدن لایه رویی شود و در نهایت دسر یلدایی‌تان زیبا و جذاب‌تر خواهد شد.

 


 

مرحله اول: لایه بیسکویتی کیک یخچالی را درست کنید

 

در ابتدا همه مواد مورد استفاده در طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. بیسکویت ها را بکوبید یا در غذاساز بریزید و کاملا له کنید. کره را به آن اضافه و خوب با هم مخلوط کنید.

 

مواد را کف قالب بریزید و محکم فشار دهید تا یک لایه سفت کف قالب تشکیل شود. سطح آن را با قاشق یا لیسک صاف کنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

 

مرحله دوم: لایه پنیری روی چیز کیک هندوانه یلدایی را آماده کنید

 

در این مرحله ژلاتین و آب را در یک ظرف فلزی بریزید و با هم مخلوط کنید. ظرف را روی بخار آب قرار دهید تا به روش بن ماری آب شود. صبر کنید تا ذرات ژلاتین باز و سرد شوند. در یک ظرف دیگر پنیر خامه ای، خامه صبحانه و شکر را بریزید و با مخلوط کن بزنید تا کاملا ترکیب شوند. حدود ۱۰ دقیقه مواد را به هم بزنید تا کاملا حجیم شوند.

 

 

مرحله سوم: لایه های پنیری را به لایه زیرین چیز کیک اضافه کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک هندوانه با بیسکویت باید ژلاتین بن ماری شده را به ماده پنیر و خامه اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر بزنید. مایه خامه ای را به دو قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت رنگ سبز اضافه کنید. ۱ دقیقه دیگر مواد را به هم بزنید. قالب را از یخچال خارج کنید. خامه پنیری سبز رنگ را به قالب اضافه و آن را کاملا صاف کنید.

 

سپس مایه خامه و پنیر سفید رنگ را روی لایه سبز بریزید و به آرامی صاف کنید. حالا قالب را به یخچال برگردانید.

 


مرحله چهارم:  ژله را به چیز کیک یخچالی اضافه کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه با پایه بیسکویت برای شب یلدا، ژله را در یک بسته آب جوش بریزید. مواد را به هم بزنید تا پودر ژله هندوانه در آب حل شود. ظرف ژله و آب جوش را روی بخار آب قرار دهید تا ذرات ژله کاملا باز شود. سپس ۵ تا ۶ تکه یخ قالبی کوچک در ظرف بیندازید تا یخ ها آب شوند و ژله سرد شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه آسان بیسکویت ویفر خانگی موزی و کاکائویی بدون فر

 

به اندازه ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی آب سرد هم اضافه کنید. وقتی یخ ها کاملا آب شدند و  ژله سرد شد، مایه ژله را روی لایه پنیری سفید بریزید و قالب را در یخچال قرار دهید. ۳ ساعت صبر کنید. سپس چیز کیک هندوانه یخچالی یلدایی را سرو کنید.


 

طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه یلدایی با پایه پودر نارگیل و پسته

 

طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه یلدایی با پایه پودر نارگیل و پسته

 

مواد لازم برای تهیه چیز کیک هندوانه با پایه پودر پسته

 

پودر نارگیل: ۲ لیوان دسته دار فرانسوی

پودر پسته خام یا بو داده: ۱ و ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

کره: ۴ قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی سبز: چند قطره (بسته به جنس رنگ متفاوت است)

 

 

مواد لازم برای لایه پنیری روی چیز کیک با پایه پودر پسته

 

پنیر خامه ای: ۷۵۰ گرم

عصاره وانیل: ۱ قاشق چای خوری

خامه سنگین زده شده: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

هندوانه بدون هسته: ۵۰۰ گرم

شکلات برای تزیین: به میزان دلخواه

رنگ قرمز خوراکی: چند قطره

 

 

مراحل درست کردن چیز کیک هندوانه با پایه پودر پسته

 

به جای بیسکوییت خرد و له شده، می‌توانید از پودر پسته و نارگیل هم برای پایه چیز کیک هندوانه یخچالی شب یلدا استفاده کنید. این چیز کیک هم برای آماده شدن نیازی به فر ندارد و مواد باید به صورت لایه لایه روی چیزکیک قرار بگیرند. لایه روی این چیز کیک برای یلدا، بافت خامه‌ای دارد و با رنگ قرمز خوراکی و شکلات چیپسی مدل اشکی باید آن را به شکل هندوانه نزدیک کنید.

 

 

مرحله اول: لایه زیر چیز کیک هندوانه را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه این چیزکیک یخچالی یلدایی مواد پایه چیز کیک را آماده کنید. از ۳۰ دقیقه قبل همه مواد را در دمای محیط قرار دهید. پسته‌های خام یا بو داده را به همراه پودر نارگیل و شکر در آسیاب کن یا مخلوط کن برقی بریزید تا کاملا پودر و یکدست شوند. هر چه این مخلوط یکدست تر باشد، لایه زیرین محکم‌تر به هم می‌چسبد.

 

 

مرحله دوم: مواد را مخلوط کنید و در قالب بریزید

 

به مواد داخل آسیاب یا غذاساز، کره نرم شده و رنگ سبز خوراکی را اضافه کنید و دوباره به هم بزنید. کف یک قالب کمربندی را با برس چرب کنید. مواد را کف قالب بریزید و با پشت قاشق یا ته لیوان به مواد فشار بیاورید تا محکم به هم بچسبند. سطح روی لایه زیرین را صاف کنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد.

 


مرحله سوم: لایه پنیری روی چیز کیک هندوانه را آماده کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک یخچالی یلدایی، در یک کاسه پنیر خامه‌ای، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و با همزن بزنید. مواد را تا جایی بزنید که مایه کرمی و یکدست داشته باشید.

 

سپس خامه زده شده سنگین را به مواد بیفزایید و دوباره با هم به هم بزنید. وقتی لایه زیرین داخل قالب خودش را گرفت، لایه پنیری را روی آن بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. دوباره ظرف چیز کیک را به داخل یخچال برگردانید.

 

 

مرحله چهارم: لایه روی چیز کیک یخچالی را درست کنید

 

برای درست کردن لایه روی چیز کیک هندوانه بدون فر، پوست و هسته‌های هندوانه را جدا کنید و داخل یک قابلمه بریزید. (اگر هندوانه در دسترس نداشتید می‌توانید از میوه‌های با رنگ قرمز مثل توت فرنگی هم استفاده کنید.) قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا نرم شوند و بپزند.

 

با یک گوشتکوب یا با پشت قاشق هندوانه‌ها را پوره کنید تا کاملا یکدست شوند. ژلاتین را به پوره هندوانه اضافه کنید و آن را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه به هم بزنید تا غلیظ شوند.

حتما بخوانید  ۸ ماده غذایی مهم و اصلی برای جوان نگه داشتن پوست و مو

 


مرحله پنجم: لایه رویی را به چیز کیک یخچالی یلدایی اضافه کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک هندوانه مجلسی برای شب یلدا چند قطره رنگ قرمز خوراکی را برای پررنگ تر شدن مواد روی لایه پنیری چیز کیک اضافه کنید و به هم بزنید تا یکدست شوند. کمی که موا از دما افتادند، قالب را از یخچال، بیرون بیاورید. پوره هندوانه و ژلاتین را به لایه پنیری اضافه کنید.

 

با شکلات چیپسی روی لایه رویی را به شکل هسته‌های هندوانه تزیین کنید. چیز کیک هندوانه شب یلدا را دوباره به یخچال برگردانید و ۳ تا ۴ ساعت دیگر صبر کنید تا کاملا خودش را بگیرد و محکم شود.

 

 

مرحله ششم: دور تا دور چیز کیک یلدایی را تزیین کنید

 

در آخرین مرحله و بعد از این که چیز کیک هندوانه مخصوص شب یلدا، خودش را گرفت، کمربند را باز کنید. می‌توانید مقداری پودر پسته یا همان مخلوطی را که برای لایه زیر درست کرده بودید به آرامی به لایه خارجی چیز کیک بپاشید تا همه سطح خارجی (قسمت سفید پنیری) هم رنگ سبز بگیرد.

 

توجه داشته باشید تنها قسمت رویی چیزکیک یلدایی باید مثل هندوانه قرمز باشد. سپس چیز کیک را برش بزنید و سرو کنید.

 

 

طرز تهیه چیز کیک هندوانه یلدایی با پایه کیک

 

طرز تهیه چیز کیک هندوانه یلدایی با پایه کیک

 

می‌توانید چیز کیک هندوانه یلدایی را به جای پایه بیسکویت با پایه کیک هم درست کنید. در این صورت باید به جای بیسکوییت یا لایه پودر پسته و نارگیل از یک لایه کیک استفاده کنید.

 

معمولا در طرز تهیه چیز کیک هندوانه برای یلدا با پایه کیک، از کیک شیفون ساده یا کیک اسفنجی ساده یا کاکائویی استفاده می شود. لایه‌ای هم به  کار می رود بهتر است نازک انتخاب شود. برای لایه روی چیز کیک هم می تواند از هر کدام از دستور های بالا که مواد آن را در دسترس داشتید، استفاده کنید و روی کیک را تزیین کنید.

 

 

نکات و فوت و فن‌های چیزکیک هندوانه خوشمزه خانگی

 

نکات و فوت و فن‌های چیزکیک هندوانه خوشمزه خانگی

 

  • برای درست کردن انواع چیز کیک یخچالی با پایه بیسکویت بهتر است از قالب‌های کمربندی استفاده کنید.
  • به منظور برش دادن چیز کیک می‌توانید چاقو را خیس کنید که چیز کیک شما تمیز بریده شود.
  • برای ایجاد طرح تخمه هندوانه روی چیز کیک می‌توانید به چای چیپس شکلاتی آماده از شکلات آب شده استفاده کنید و با استفاده از خلال دندان به آن شکل دهید.

 

 

سوالات متداول درباره طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه شب یلدا

 

 

بهترین قالب برای طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی چیست؟

 

معمولا برای درست کردن چیز کیک‌ها مخصوصا اگر پایه بیسکویت باشند، از قالب‌های کمربندی استفاده می شود تا در هنگام باز کردن، مواد خامه ای و پنیری تغییر فرم ندهند. اگر هم از پایه کیک استفاده می‌کنید، می توانید به اندازه کف قالب را برش بزنید و داخل آن قرار دهید.

 

در این صورت دیگر نیازی نیست لایه زیرین خودش را بگیرد. بنابراین می‌توانید مستقیما، مواد روی چیز کیک را به کیک آماده شده اضافه کنید و سپس آن را در یخچال قرار دهید.

 

 

برای روی چیز کیک یلدایی از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟

 

روی لایه رویی پنیر، معمولا از ژله استفاده می‌شود. ولی می‌توان از تکه‌های نازک هندوانه بدون پوست و هسته را هم روی ژله قرار داد تا کاملا یلدایی باشد. البته استفاده از خامه‌های فرم گرفته با رنگ قرمز که یادآور هندوانه شب یلدا هم باشد می‌توان استفاده کرد. در این صورت لایه را خیلی نازک بگیرید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد