hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گرانی بر گران‌فروشی حاکم شده است / کمبود کالا نداریم

گرانی بر گران‌فروشی حاکم شده است / کمبود کالا نداریم

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه چندنرخی بودن قیمت اجناس و کالاهای اساسی در بازار ریشه در سیاسی بودن بازارها دارد، گفت: در سطح جامعه گرانی بر گران فروشی حاکم شده و دلیل آن تورم حاکم در جامعه است.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره اختلاف قیمت‌ها در بازار در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: تفاوت قیمت یک محصول در بازار ناشی از کیفیت متفاوت آن است، به‌عنوان مثال در بحث برنج، آجیل خشکبار و ... بنا به کیفیت این اقلام، قیمت‌ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در آستانه شب یلدا هیچ کمبود کالایی نداریم، افزود: متاسفانه امروز در سطح جامعه گرانی بر گران‌فروشی حاکم شده و دلیل آن تورم حاکم در جامعه است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: در شرایط فعلی باید بحث گرانی و گران فروشی را کنار گذاشته و به موضوع کنترل تورم توجه کنیم.

وی با اعتقاد بر اینکه متاسفانه اقتصاد کشور شرطی شده است، افزود: این شرطی شدن با کوچک‌ترین خبر سیاسی و تنش اجتماعی بر هم می‌ریزد و این بزرگ‌ترین ضعف اقتصاد کشور است، اما امیدواریم با حرکت‌های دولت جدید و به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، آرامش به بازار برگردد.

جهانگیری با بیان اینکه با مذاکرات وین نوسانات دلار بیشتر و حتی به بالای ۳۰ هزار تومان رسید، گفت: این نشان دهنده شرطی شدن بازار است، متاسفانه امروز بسیاری از مسائل اقتصادی کشور به مسائل سیاسی گره خورده است و همه مردم به نوعی سیاسی فکر می‌کنند که این موجب شده نوسان قیمت‌ها در بازار زیاد شود و گرانی در بازار غلبه کند و تورم عامل اثربخش در افزایش قیمت بازار است.

وی با بیان اینکه چندنرخی بودن قیمت اجناس و کالاهای اساسی در بازار ریشه در سیاسی بودن بازارها دارد، اظهار کرد: بازار باید براساس عرضه و تقاضا خود را تنظیم می‌کند، سال گذشته در تنظیم بازار مرغ، دستوری عمل شد و باز هم قیمت این محصول افزایش داشت، اما امروز با بالا رفتن تولید، قیمت این محصول تا حدودی به ثبات رسیده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد