hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نقشه کرونای استان مرکزی یک دست آبی شد

نقشه کرونای استان مرکزی یک دست آبی شد

بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی همه ۱۲ شهرستا استان مرکزی آبی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق رنگ بندی جدید کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افزایش شهر‌ستان‌های آبی استان مرکزی همه ۱۲ شهرستا استان مرکزی آبی شدند.

بر این اساس تعداد شهرستان‌های زرد استان مرکزی عدد صفر و تعداد شهرستان‌های آبی به عدد ۱۲ رسید.

طبق رنگ بندی جدید که از امروز ۲۷ آذرماه قابل اعمال است همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی شامل کمیجان، محلات، آشتیان، اراک، ساوه، زرندیه، خنداب، تفرش، فراهان، شازند، دلیجان و خمین در وضعیت آبی قرار گرفتند؛ بنابراین ۳ شهرستان کمیجان، محلات و آشتیان از وضعیت زرد به آبی تغییر وضعیت داده اند و شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، خنداب، تفرش، فراهان، شازند، دلیجان و خمین هم بدون تغییر در وضعیت آبی مانده اند.

طبق رنگ بندی قبلی ۳ شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفته بودند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و با اعلام اولین موارد در استان قم چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما دوباره اوج گرفت و فراز و نشیب داشت تا اینکه موج پنجم کرونا هم آرام آرام در حال فروکش کردن است و اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت زرد و آبی قرار دارند.

همچنین تعداد بستری‌های روزانه کرونایی در استان مرکزی ۲ رقمی شده و تعداد فوتی‌های روزانه هم به صفر میل کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد