hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > توسعه صادرات و تاسیس نمایشگاه‌های منطقه‌ای، رویکردهای جدید نمایشگاه اصفهان

توسعه صادرات و تاسیس نمایشگاه‌های منطقه‌ای، رویکردهای جدید نمایشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از توسعه صادرات، راه‌اندازی نمایشگاه‌های تخصصی منطقه‌ای در کشورهای همسایه و افزایش توانمندی بانوان به عنوان رویکردهای جدید این شرکت یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، دکتر علیرضا مرتضوی در نشست خبری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان با تاکید بر اینکه مستندسازی حلقه مفقوده مدیریت در کشور است، گفت: شرکت نمایشگاههای بین‌المللی استان اصفهان با مشارکت شهرداری و اتاق بازرگانی فعالیت می‌کند و بنابراین، رویکرد اساسی این شرکت تسهیلگری در امر صادرات است.

وی با تاکید بر اینکه صادرات موجب گره‌گشایی مشکل اشتغال و مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان برنامه‌های مختلفی برای تسهیلگری صادرات دارند و نمایشگاه اصفهان به عنوان بازوی اجرایی این برنامه‌ها عمل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان رویکرد دیگر این شرکت را استفاده از ظرفیت بانوان عنوان کرد و گفت: در نظر داریم از ظرفیت بانوان به طور مستقیم در فضای شهر بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: به زودی نمایشگاه دائمی توانمندی‌‌های اصفهان در بصره ایجاد خواهد شد؛ به دنبال آن هستیم که تعداد نمایشگاه‌های منطقه‌ای برای ارائه توانمندی‌های بین‌المللی برندهای اصفهانی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در رویکرد نمایشگاه تجدید نظر کرده‌ایم و به جای تبلیغ برای حضور مردم در نمایشگاه، سعی داریم نمایشگاه را به سطح شهر ببریم، گفت: به عنوان مثال در ایام نوروز با اجازه شهرداری در نظر داریم نمایشگاه مبلمان شهری را به داخل پارک‌های شهر ببریم.

مرتضوی تاکید کرد: رویکرد جدید نمایشگاه بینالمللی اصفهان همان‌گونه که مدیریت جدید شهری با شعار شهر همگرا فعالیت خود را آغاز کرد، نمایشگاهی همگرا است که به طور قطع مدرن‌تر از نمایشگاه پویا است.

وی در ادامه با بیان اینکه در ارتباط‌ با مدیریت کسب‌وکار در حوزه‌های مختلف مطالب بسیاری شنیده و و آموزش داده‌ایم، اظهار کرد: آنچه مدیر باید بر روی آن تمرکز کند، این است که از نشدن‌ها و نرسیدنها هراسی نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه مستندسازی حلقه مفقوده در مدیریت کشور است، ابراز امیدواری کرد: مستندسازی در ارکان شرکت نمایشگاه پیاده و روح ریسکپذیری در آن جاری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به موفقیت مدیران ما باید کار را تکرار کنند، گفت: امیدوار به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت علمی تحققاتی در این دوره از نمایشگاه هستم و از آنها خواهش می‌کنم در نمایشگاه‌ها حضور یابند چرا که برای این حضور نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

 

بهبود فضای کسب و کار در اولویت باشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این نشست خبری تاکید کرد که بهبود فضای کسب و کار باید در اولویت فعالیت‌های اجرایی قرار بگیرد.

کامران کلانی با بیان اینکه در فضای کسب و کار مواردی وجود دارد که صاحب کسب و کار تسلطی بر آن ندارد و این موضوع برعملکرد وی تاثیر می‌گذارد، اظهار کرد: مواردی همچون فرایند اخذ مجوز، شرایط استخدام نیرو، مالیات، اعتبارات و... از این دسته موارد هستند.

وی افزود: طی سنوات گذشته استان اصفهان در حوزه کسب و کار دچار نقیصه بوده و آن عدم هم‌افزایی اجزای مختلف بخش‌های دولتی برای بهبود کسب و کار و و عدم همکاری متقابل بخش دولتی و خصوصی است، البته طی چند سال برای بهبود این فضا اقداماتی در شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بهبود شاخص فضای کسب و کار در استان اصفهان، گفت: شاخص کسب و کار از رتبه بیست و ششم در سال ۹۸، طی شش ماه نخست امسال به رتبه هشتم رسیده است.

وی به نقش تاثیرگذار فعالیت ستاد تسهیل اشاره کرد و گفت: این مسئولیت ما را به عنوان مقام دولتی صد چندان می کند، چرا که برخی تصمیمات اشتباه موجب تعطیلی یک کسب و کار می شود؛ بنابراین با این رویکرد به دنبال تقویت اکوسیستم کارآفرینی و ‌‌کسب و کار در استان هستیم.

کلانی با تاکید بر اینکه سطح دانایی در بخش خصوصی فراتر از بخش دولتی است، اظهار کرد: به دنبال توسعه این فضا در سطح استان و شهرستان‌ها هستیم و تا به امروز ۴۰ مرکز مشاوره و خدمات توسعه کارآفرینی را راه اندازی کرده‌ایم.

وی با اشاره به رشد چند برابری فضای اشتراکی کارآفرینی در استان، گفت: در حال حاضر شش کافه کارآفرینی و هشت فضای کار اشتراکی در اصفهان ایجاد کرده و به دنبال ایجاد کانون‌هایی هستیم تا فضا را برای افراد صاحب ایده مهیا کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه امروز کشورهای پیشرفته توسعه یافته به مقوله نوآوری و خلاقیت توجه ویژه ای دارند، تصریح کرد: ما در کشور ثروت های بزرگی در قالب استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داریم که متاسفانه امروز در نمایشگاه کسب و کار حضور ندارند.

 

اصفهان، رتبه دوم کسب‌وکارهای فضای مجازی در کشور

معاون بازرگانی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز گفت: اصفهان رتبه دوم حوزه کسب‌وکارهای مجازی را به خود اختصاص داده، البته امروز واحدهای مجازی فعال در استان نیازمند حمایت هستند.

اسماعیل نادری با بیان اینکه ۱۲۰۰ واحد در استان اصفهان صادرات انجام می‌دهند، تصریح کرد: با وجودی که اصفهان، استانی مرزی نیست در رتبه پنجم و یا ششم صادرات کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان قابلیت فعالیت یک کسب‌و‌کار برتر ایجاد شده است، افزود: البته برخی کسب و کارهای استان همچون صنایع چالش هایی دارند و موجب آلودگی می شوند، اگرچه طبق آمار بیشترین عامل آلودگی اصفهان خودروها هستند، بنابراین راهکار توسعه کسب و کارها، شکل‌گیری صنایع سبز و دانش‌بنیان و همچنین ایجاد فروشگاه‌های مجازی است که امیدواریم با برنامه‌ریزی بخش خصوصی فعالیت آنها رونق بگیرد.

 

جزییات برگزاری نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان

برگزارکننده دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه اول تا چهارم دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه با حضور مجموعه‌های فعال در حوزه چاپ و تبلیغات، رسانه، برندینگ، آموزش و مشاوره کسب و کار به عنوان اصلی ترین بخش های نمایشگاه فعالیت خواهد کرد.

علی میرجمالی گفت: این نمایشگاه با هدف و رسالت کمک به مدیران کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار برگزار می‌شود؛ در همین ارتباط می‌توان تاکید کرد که نمایشگاه های تخصصی، معمولاً محصول‌محور هستند و مدیران را درگیر می‌کنند؛ اما این نمایشگاه مدیران صنعت، صنفی، بازرگانی و شرکت‌های دانش بنیان را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه کسب ‌‌و کار گستره وسیعی دارد و بخش‌های بسیاری را در این نمایشگاه درگیر کرده ایم، گفت: سازمان صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فنی و حرفه ای، اتاق اصناف، اتاق تعاون، شرکت شهرک های صنعتی استان، خانه صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، مرکز آموزش بازرگانی، اتحادیه های صنفی مختلف و... در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: تاکنون ۶۲ برند در حوزه چاپ و بسته بندی، تبلیغات، آموزش و مشاوره کسب و کار برای حضور در نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند؛ همچنین در این نمایشگاه به جز غرفه های موجود، ایستگاه آموزش، ایستگاه مشاوره در حوزه های مختلف، ایستگاه کتاب در حوزه کسب و‌کار برپا می شود و خبرنامه الکترونیک تمام اخبار نمایشگاه را اطلاع رسانی می کند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات کسب و‌ کار، نداشتن مشاوران تخصصی در حوزه های مختلف است؛ بنابراین در این نمایشگاه در نظر داریم مشاوران متخصص حوزه های مختلف کسب و کار و تبلیغات و... حضور داشته باشند، چراکه داشتن مشاوران متخصص به شدت در رونق فضای کسب و کار نقش دارد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش هایی که مقفول مانده در مدیریت کسب و کار، حوزه رسانه است، افزود: مدیران کسب و کارها باید با رسانه ها در ارتباط باشند، بنابراین در این نمایشگاه پاویون تخصصی رسانه دایر می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد