hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ریل‌ راه‌آهن از داخل شهرهای مازندران ‌خارج می‌شود

ریل‌ راه‌آهن از داخل شهرهای مازندران ‌خارج می‌شود

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ریل‌آهن از داخل شهرهای مازندران که موجب عقب ماندگی توسعه شهری شده است، خارج می‌شود.

علی بابایی کارنامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری با بیان اسنکه در طرح بزرگراه هفت‌تن قائم‌شهر به سمسکنده ساری که قرار است کمربندی مستقیمی احداث شود تا جاده سوادکوه را مستقیم به شرق مازندران وصل کند، اظهار داشت: در زمان مطالعه این طرح اشتباهی بزرگی صورت گرفت در حاشیه این بزرگراه باید راه‌آهن شمال نیز دیده می‌شد که متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

وی از مطالعه انتقال راه‌آهن به حریم بزرگراه جاده سوادکوه به شرق مازندران خبر داد و افزود: شرایط این بزرگراه و راه‌آهن به گونه ای است که در نقطه آغاز و پایان هر دو قابل اجرا است و مشکلی ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل گسترش شهر ساری و قائم‌شهر، ریل آهن در هسته مرکزی این دو شهر قرار گرفته است، گفت: ریل آهن این دو شهرها را به دو نیم تقسیم کرده است و موجب شد تا به نوعی بالاشهر و پائین شهر در ساری و قائم‌شهر اتفاق بیافتد.
بابایی عامل اصلی ترافیک نابسامان در این دو شهر را رد شدن ریل آهن از داخل شهرها دانست و تصریح کرد: با انتقال راه آهن به بیرون شهر و آزاد شدن مسیر داخل شهرها، ساری مرکز  مازندران و قائم‌شهر ورودی استان از ترافیک نجات پیدا خواهند کرد.



 
وی اجرای این طرح را از طرح های عمرانی مهم و کلان مازندران برشمرد و خاطرنشان کرد: طول مسیر راه‌آهن برای جابجایی حدود 60 کیلومتر است که باجرای آن مسیر قبلی در اختیار شهرداری و راهداری ها برای عملیات جاده سازی قرار می‌گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد