hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نرخ دلار، بهای طلا و سکه را نزولی کرد

نرخ دلار، بهای طلا و سکه را نزولی کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه نرخ نزولی دلار موجب کاهش بهای طلا و سکه شده است، گفت: در حال حاضر معاملات در بازار طلا در جریان و طی چند روز گذشته، تقاضا برای خرید سکه افزایش یافته است.

هوشنگ شیشه‌بران در گفت‌وگو با ایسنا با تحلیل بازار طلا، اظهار کرد: امروز قیمت اونس جهانی به دنبال تقویت ارزش دلار جهانی با نوسان محدود به ۱۷۸۵ دلار رسید.

وی همچنین افزود: قیمت اونس جهانی نیز به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی، قطعاً با نوسان روبرو خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تأکید کرد: به دنبال کاهش ارزش دلار در چند روز گذشته، قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافته به طوری که امروز صبح قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیونی بازگشت.

وی با بیان اینکه به دنبال مالیات بر خرید و فروش دلار طی چند روز گذشته، قیمت دلار کاهشی شده است، تأکید کرد: به همین دلیل خرید و فروش در بازار آزاد تقریباً متوقف شده است و به دنبال آن قیمت طلا و سکه روند نزولی به خود گرفته است. 

شیشه‌بران به بازار ارز اشاره کرد و گفت: امروز قیمت فروش دلار در صرافی ملی ۲۷ هزار و ۴۷۰ تومان و قیمت فروش یورو ۳۰ هزار و ۹۵۹ تومان است.

وی پیش بینی کرد قیمت طلا و سکه تا پایان هفته به دلیل ادامه مذاکرات وین در همین محدوده خواهد بود و تا روشن شدن نتایج مذاکرات قیمت طلا و سکه با نوسان محدود و کاهشی خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان به وضعیت معاملات در بازار طلا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر معاملات در بازار طلا در جریان است و طی چند روز گذشته تقاضا برای خرید سکه افزایش یافته است.

وی حباب سکه را نیز حدود ۴۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: امروز (سه شنبه، ۲۳ آذر) ساعت ۱۳ قیمت سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۷۸۰ تومان و سکه های گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

شیشه بران اظهار کرد: تا این لحظه قیمت یک مثقال طلای آب شده ۵ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۸۱ هزار تومان در بازار اصفهان معامله شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تدابیر بانک مرکزی همانند چند روز گذشته قیمت طلا و سکه همچنان به روند کاهشی خود ادامه دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد