hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی مدارس حضوری شهر اراک تا پایان هفته

تعطیلی مدارس حضوری شهر اراک تا پایان هفته

استاندار مرکزی از تعطیلی مدارس حضوری شهر اراک تا پایان هفته خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مخلص الائمه استاندار مرکزی گفت: به دلیل پیش بینی ادامه آلودگی هوا تا پایان هفته و اهمیت سلامت شهروندان کلاس‌های حضوری تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهر اراک تا پایان هفته تعطیل است.

مخلص الائمه افزود: در این مدت کلاس‌های درس دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی و به صورت برخط فعالیت می‌کنند.

او همچنین با اشاره به تصمیم برای کاهش مازوت سوزی نیروگاه شازند اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است سوخت گاز جایگزین مازوت شود و سوخت این نیروگاه به حداقل مازوت سوزی برسد.

کلانشهر اراک امسال ۱۳۷ روز آلوده داشته است.

علیرضا محرابیان رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: با پیگیری مستمر ۴۶ مشعل مازوت‌سوز نیروگاه شازند از ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز دوشنبه خاموش شد.

محرابیان افزود: در مدت ۲ هفته گذشته ۶۶ مشعل نیروگاه شازند مصرف سوخت مازوت داشت و با تخصیص سهمیه جدید سوخت گاز، اکنون ۲۰ مشعل مازوت می‌سوزاند و میزان مصرف مازوت به‌منظور تامین انرژی الکتریکی در این نیروگاه کاهش یافته است.

او اضافه کرد: مصرف سوخت نیروگاه شازند از ۲ هفته گذشته مازوت بود و سهمیه‌ای برای گاز نداشت که این مهم به شدت کیفیت هوای اراک را نازل کرده بود و با پیگیری‌های صورت گرفته از امروز روزانه پنج میلیون مترمکعب گاز سهمیه به نیروگاه شازند اختصاص یافته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد