hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قیمت آجیل در همدان ۴۰ درصد افزایش یافت‌

قیمت آجیل در همدان ۴۰ درصد افزایش یافت‌

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان گفت: از سال گذشته تاکنون قیمت انواع آجیل ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمد ارغوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه از شب عید پارسال تاکنون قیمت آجیل 40 درصد گران شده است، اظهار داشت: هزینه‌های سرسام آور تولید در بخش کشاورزی، حمل‌و‌نقل و دستمزد کارگران سبب افزایش قیمت‌ نهایی انواع آجیل و مغزها شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در تامین آجیل مورد نیاز مردم در شب یلدا وجود ندارد، تصریح کرد: فقط در زمینه مغز گردو و بادام دچار کمبود هستیم که علت آن هم مربوط به خشکسالی و کاهش تولید است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان با بیان اینکه نرخ مصوبی برای آجیل تعریف نشده و قیمت آن وابسته به میزان عرضه و تقاضا است، گفت: خرده فروشان سود 10 تا 12 درصدی خود را بر روی محصولات اعمال می‌کنند.



ارغوان با تاکید بر اینکه بیشتر مردم قدرت خرید آجیل برای شب یلدا را ندارند، عنوان کرد: یک هفته تا شب یلدا باقی مانده اما متاسفانه بازار آجیل فروشان راکد و بدون مشتری است.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان صمت و جهاد کشاورزی به صورت روزانه در بازار حضور یافته و وضعیت قیمت‌ها و عرضه را رصد می‌کنند، اظهار داشت: همه واحدها موظف به ارائه فاکتور خرید هستند.

نرخ شیرینی 20 درصد گران شده است

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان از افزایش 15 تا 20 درصدی قیمت هر کیلو شیرینی در بازار همدان خبر داد و گفت: با توجه به گرانی مواد اولیه مجبور به افزایش قیمت هستیم.

ارغوان با بیان اینکه 90 درصد از مواد اولیه تولید شیرینی‌جات وارداتی است، تصریح کرد: هزینه‌های تولید شیرینی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه میخواهیم همه اقشار قادر به خرید شیرینی برای شب یلدا باشند، گفت: 25 نوع شیرینی با قیمت مناسب‌تر در قنادی‌ها در نظر گرفته شده است.

مردم از مراکز معتبر و بهداشتی شیرینی بخرند

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان با بیان اینکه برخی شیرینی‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی و غیرمجاز تهیه می‌شود، تاکید کرد: این مراکز از نظر بهداشتی و طبخ شیرینی دارای مشکل است و سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد.

ارغوان با تاکید بر اینکه مردم شیرینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و دارای پروانه کسب تهیه کنند، تصریح کرد: به هیچ عنوان از دستفروشان و واحدهای متفرقه شیرینی نخرید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد