hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه دمنوش انار شب یلدا

طرز تهیه دمنوش انار شب یلدا

دمنوش انار یکی از دمنوش های خوشمزه پاییزی است که اغلب به چای سبز، چای سیاه و سایر دمنوش های گیاهی و … افزوده و به وجود می آید. در این مطلب طرز تهیه دمنوش انار را آموزش می دهیم.

انار یکی از میوه های خوشمزه پاییزی است. این میوه به دلیل دارا بودن طعم عالی، شکلی زیبا و خواصی بسیار برای تهیه دسر، مربا، کیک، چای و دمنوش و حتی تزیینات مورد استفاده قرار می گیرد. اما در این مطلب می خواهیم طرز تهیه دمنوش انار را آموزش دهیم.

برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با شب یلدا کلیک کنید.


طرز آماده سازی دمنوش انار

در تقسیم بندی دمنوش ها در دسته ی نوشیدنی – نوشیدنی های گرم جای می گیرند. دمنوش ها که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، به خوبی توانسته اند مصرف چای را به حداقل برسانند و این میزان را به خود اختصاص دهند. گوناگونی دمنوش ها بسته به مواد تشکیل دهنده ی آنها شکل می گیرد. و اما یکی از دمنوش ها دمنوش انار است که واقعا طعم و خواص آن نیاز به تعریف ندارد.

انار یکی از میوه هایی است که ریشه در فرهنگ ما ایرانی ها دارد و به همین خاطر هر ساله در جشن شب یلدا حضور آن را هر چه باشکوه تر به تصویر می کشیم. چه جالب است علاوه بر استفاده از میوه ی آن، از دمنوش و شربت آن نیز برای جشن شب یلدا بهره ببرید.


طرز اماده سازی دمنوش انار

مواد لازم

  • ۱ پیمانه انار دانه شده
  • تعدادی گلبرگ گلپر
  • ۱ قاشق غذاخوری چای خشک سیاه
  • ۲ تکه کوچک چوب دارچین
  • کمی نبات

طرز تهیه دمنوش انار خوش طعم

یک پیمانه انار را با چای خشک سیاه، گلپر و دارچین درون قوری ریخته و روی آن آبجوش بریزید تا پر گردد. سپس قوری را بر روی کتری قرار دهید تا با حرارت بخار کتری برای زمانی حدودا ۴۰ دقیقه دم بکشد.

توجه داشته باشید که به جای استفاده از چای خشک سیاه، از چای سبز و یا هر نوع دمنوش دیگری بهره ببرید. در این صورت یعنی در صورت استفاده از چای سبز می توانید زمان دم کشیدن آن را به ۲۵ دقیقه کاهش دهید.

در مرحله آخر طرز تهیه دمنوش انار در صورت تمایل می توانید مقداری عسل، شکر و یا نبات به آن بیفزایید.

آموزش طرز تهیه دمنوش انار

تهیه دمنوش با دانه های انار

شما می توانید این دمنوش را با دانه های تازه انار و یا دانه های خشک شده انار تهیه نمایید. در صورت استفاده از دانه های خشک شده انار پس از جوشیدن آب، دانه های انار را به آبجوش بیفزایید و از میزان حرارت بکاهید.

اجازه دهید برای زمانی حدودا  دقیقه ای دم بکشد. آن را از روی حرارت برداشته و بعد از یک ربع ساعت دمنوش را صاف کرده و بنوشید.

اما در صورتی که از دانه های تازه انار استفاده می کنید، دانه های انار را جدا کرده و و درون مخلوط کن بریزید. همچنین می توانید آن را درون هاون بکوبید.

آب را بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، سپس دانه های تازه انار را به آن بیفزایید. شعله را پایین بیاورید و زمان دهید تا برای ۳ دقیقه به خوبی دم بکشد. سپس پس از این زمان دمنوش را زا روی حرارت کنار بگذارید تا برای یک ربع خنک گردد. در نهایت آن را از صافی بگذرانید و نوش جان کنید.

آموزش طرز تهیه دمنوش انار

تهیه دمنوش با آب انار

می توانید تمامی مراحل را به همین صورت انجام دهید، تنها به جای استفاده از دانه های تازه انار و یا دانه های خشک شده انار، از آب انار بهره ببرید. که البته در این حالت دمنوش انار به دست آمده دارای رنگی زیبا خواهد شد.

نکات طلایی تهیه دمنوش انار

  • این دمنوش یکی از انواع نوشیدنی و همچنین از نوشیدنی ها گرم می باشد.
  • دمنوش و یا چای انار را می توانید به عنوان دسر و یا میان وعده در مهمانی ها نیز مورد استفاده قرار دهید.

طریقه تهیه دمنوش انار در منزل به آسانی

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد