hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سه شهر اردبیل رنگ زرد کرونایی به خود گرفت/۳۹ بیمار بدحال هستند

سه شهر اردبیل رنگ زرد کرونایی به خود گرفت/۳۹ بیمار بدحال هستند

وضعیت کرونا در اردبیل در حالی روند نسبتا پایداری دارد که تعداد بیماران بدحال ناشی از ابتلا به این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۹ نفر رسید.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت شکننده مقابله با کرونا با وجود تزریق واکسن اظهار کرد: هرچند که در شرایط مناسبی این بیماری به کنترل در آمده، اما ما باید برای مقابله با موج ششم این بیماری منحوس آماده باشیم.

وی بر تسریع در روند واکسیناسیون دُزهای اول و دوم و سوم بخصوص در افراد با ریسک بالا تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به ایمنی ۹۰ درصدی در جامعه باید شهروندان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تزریق واکسن کرونا مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به حفظ فاصله اجتماعی حداقل یک متری اشاره کرد و گفت: استفاده از ماسک به طور مرتب، باز گذاشتن پنجره‌ها برای افزایش تهویه و رعایت بهداشت دست‌ها و دهان و بینی جهت پیشگیری از آغاز موج ششم کرونا بسیار ضروری است.

حبیب زاده از جان باختن یک بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر خیز آرام در استان آغاز شده به طوری که ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری همزمان ۱۳۱ بیمار در بیمارستان‌ها ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۲۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد