hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آشنایی با نحوه ذخیره وضعیت واتساپ

آشنایی با نحوه ذخیره وضعیت واتساپ

یکی از قابلیت هایی که موجب خاص شدن پیام رسان واتساپ شده است؛ قابلیتی به نام وضعیت یا status می باشد. در این مطلب با نحوه ذخیره وضعیت واتساپ که شبیه استوری اینستاگرام است، آشنا می شوید.

اگر از کاربران پیام رسان محبوب واتساپ هستید که همواره قابلیت وضعیت را در آن چک می کنید و دوست دارید برخی از آن ها را ذخیره نمایید ولی شیوه کار را نمی دانید. با این مطلب همراه ما باشید تا با نحوه ذخیره وضعیت واتساپ آشنا شوید.

آشنایی با نحوه ذخیره وضعیت واتساپ

وضعیت واتساپ یا status یکی از قابلیت هایی  است که پیام رسان محبوب واتساپ را بسیار خاص کرده است. این قابلیت که شباهت زیادی به استوری اینستاگرام دارد بسیار پرطرفدار است. از طریق این قابلیت کاربر می تواند فایل های تصویری، صوتی و متنی خود را در صفحه این پیام رسان به اشتراک گذاشته تا مخاطبانش آن را مشاهده نمایند.

با توجه به این که وضعیت واتس آپ هر روز بروزرسانی می شود و پس از ۲۴ ساعت به صورت خودکار توسط واتس آپ، حذف می شوند ممکن است برخی کاربران تمایل داشته باشند فایل های اشتراک گذاشته را در دستگاه خود ذخیره نمایند. به این ترتیب ما در این مطلب قصد داریم  شما را با نحوه ذخیره وضعیت واتس آپ به سه روش آشنا نماییم.


قابلیت وضعیت یا status واتساپ

در سال ۲۰۱۷ واتساپ بروز رسانی بزرگی انجام داد و قابلیت استوری یا status را که همانند درج استوری در اسنپ چت یا اینستاگرام می باشد به نرم افزار خود اضافه کرد. باید اشاره کرد واتساپ از پیشگامان برنامه های پیام رسان در هر دو سیستم عامل اندروید و ios بوده و این برنامه با قابلیت هایی مانند تماس صوتی و تصویری آزاد و امن، امکان چت و در نهایت درج تصاویر و فایل های ویدویی استاتوس اصلاح و توسعه یافته است.

استوری های موجود در این اپلیکیشن طول عمر ۲۴ ساعته داشته و پس از آن پاک می شوند. وضعیت واتساپ امکان ذخیره یا دانلود ندارد بنابراین در این مطلب به سه روش اشاره می شود تا تصاویر و فایل های ویدویی استاتوس واتس آپ را ذخیره سازی کنید.

فرقی نمی کند در چه مدل اندروید یا ios نرم افزار واتس آپ را نصب کرده باشید. روش های ذخیره سازی استاتوس های واتس آپ که در ادامه بیان می شود روی هر دستگاهی قابل اجرا بوده چه سیستم عامل شما سامسونگ جی فایو باشد چه اندروید مارشمالو یا آیفون ۷ باشد. قابلیت ذخیره سازی وضعیت واتساپ در همه فراهم است.

روش اول: بررسی وضعیت واتساپ و خارج کردن آن از حالت هیدن

این روش که به آن هیدینگ یا قابل نمایش کردن پوشه وضعیت گفته می شود به این صورت قابل اجرا است که بعد از کلیک روی یکی از استوری ها یا استاتوس های دوستانتان، این فایل در پوشه ای به اسم statuses که در گالری پنهان واتس آپ است، ذخیره می شود.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پوشه مذکور را به نمایش بگذارید یعنی از حالت هیدن یا مخفی آن را خارج کنید. تا از این طریق به فایل های استاتوس دسترسی یابید و آن ها را به گالری اصلی دستگاه خود انتقال دهید. در این روش به دانستن هسته اندروید هیچ نیازی نبوده و صرفا با یک ترفند ساده ذخیره سازی تصاویر و ویدیوهای وضعیت در واتس آپ امکان پذیر می شود.

برای قابل نمایش کردن فولدر استاتوس جهت ذخیره سازی استوری ها باید اشاره کرد که همه استوری های این پیام رسان در مسیر  مای فایلز> دیوایس استوریج> واتساپ> مدیا> استاتوس داخل دستگاه شما دانلود می شود (در همه سیستم عامل ها این مسیر مشابه است).

شما از طریق خارج کردن فایل از حالت هیدن یا مخفی در قسمت  statuses به سادگی می توانید به ذخیره کردن استاتوس های مخاطبان خود اقدام کنید.

روش دوم: کمک گرفتن از اسکرین شات یا اسکرین کپچر

این روش ساده ترین راه برای ذخیره سازی تصاویر و ویدیوهای استوری یا استاتوس دوستان تان می باشد. این نرم افزارها به راحتی به شما اجازه دریافت و دانلود استاتوس های واتساپ را می دهند به طوری که شما به راحتی با رفتن به قسمت استاتوس های دوستان از این قابلیت بهره گرفته و آن ها را در سیستم خود ذخیره نمایید.

البته در بعضی از سیستم عامل های ios این قابلیت به خوبی عمل نمی کن و به عنوان یک راهکار جایگزین می توان از کپچر نمودن و یا ذخیره سازی صفحه نمایش آیفون بهره برد.

روش سوم: کمک گرفتن از استاتوس سیور

در این روش توسط نصب یک اپلیکیشن که به صورت جدا و انحصاری برای ذخیره سازی استاتوس واتس آپ در گالری طراحی شده، می توانید به ذخیره و دانلود فایل های تصویری یا صوتی استاتوس اقدام کنید. البته این نرم افزار از سوی شرکت رسمی واتس آپ طراحی و توسعه پیدا نکرده اما به سادگی می توان با سرچ در مارکت گوگل پلی آن را یافت.

قابل ذکر است اپلیکیشن مشابه آن برای ذخیره سازی چت های اسنپ چت هم وجود دارد که از آن برای دانلود استپ استاتوس یا استوری های موجود در اسنپ چت می توان بهره گرفت.

چند نکته مهم در مورد وضعیت واتساپ

۱. واتس اپ فایل های استاتوس را به صورت محلی در گوشی ذخیره می کند که پس از ۲۴ ساعت پاک می شوند. از این رو می توانید آن ها را در پوشه موقت کپی نموده و در یک مکان امن ذخیره نمایید.

۲. برنامه واتس اپ دارای تنظیمات حریم خصوصی می باشد و به کاربر این امکان را می دهد وضعیت افرادی که استاتوس های وی را مشاهده می کنند، کنترل نماید. به طور مثال، تنها مخاطبان شما قادر به مشاهده وضعیت واتس اپ شما باشند. اما تنظیمات حریم خصوصی امکان تغییر آن را نیز می دهد.

۳. اگر وضعیت واتس آپ شما دانلود نشد پوشه کارت اس دی روی تلفن را باز کنید و پوشه واتس آپ را حذف کنید. حالا واتس آپ اجرا شده و چت های شما هنوز وجود دارد ولی رسانه ها مانند عکس ، فیلم از بین می رود. مجددا گوشی را راه اندازی نموده و در ادامه برنامه باید بتواند فایل های دانلود شده شما را ذخیره نماید.

۴. برای این که بدانید کدام مخاطب وضعیت واتساپ شما را چک می کند می توانید برنامه چه کسی مرا می بیند را نصب کنید که در واتس آپ اندروید نسخه های ۲.۳ و یا بالاتر عمل می کند. این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد. تنها کافی است آن را دانلود و نصب نموده و بعد از اجرا روی دکمه اسکن کلیک کنید. پس از چند ثانیه کاربرانی را که در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت واتس اپ را بررسی کرده اند ،نشان می دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد