hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > میزان رعایت اصول بهداشتی در خوزستان کاهش یافته است

میزان رعایت اصول بهداشتی در خوزستان کاهش یافته است

ابول نژادیان گفت: میزان رعایت نکات بهداشتی در خوزستان ۵۳ درصد است که این میزان نسبت به هفته قبل پنج تا ۶ درصد کاهش یافته است.

فرهاد ابول نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن هشدار نسبت به کاهش رعایت نکات بهداشتی در خوزستان گفت: میزان رعایت اصول بهداشتی در این استان ۵۳ درصد است که این میزان نسبت به هفته قبل پنج تا ۶ درصد کاهش یافته است.

  او با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر‌ها میزان رعایت پروتکل‌ها بین ۵ تا ۱۵ درصد کاهش یافته که این موضوع نگران کننده است، افزود: در شادگان ۴۸ درصد افراد در تزریق واکسن تاخیر دارند که آمار بسیار بالایی است در حالی که این میزان در اندیمشک سه درصد است.

 ابول نژادیان تصریح کرد:  تلاش بر این است که از طریق تماس تلفنی و پیامک از مردم دعوت کنیم تا فرایند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و خوزستان از لحاظ موجودی واکسن مشکلی ندارد و انواع واکسن‌ها در انبار موجود است همچنین واکسن جدید پاستو کووک پلاس که واکسن خوبی است در استان موجود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: اکنون ۱۷ درصد از مردم استان خوزستان هنوز یک دُز واکسن تزریق نکرده اند و واکسیناسیون قطعا یک سری عوارض جزئی دارد، اما واکسن‌هایی که در کشور موجود است تمام مراحل استاندارد سازی را گذرانده اند و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: واکسیناسیون زنان باردار از هفته ۱۲ به بعد بسیار مهم است. اکنون ۷۶ درصد زنان باردار استان یک دز و ۳۷ درصد ۲ دز را تزریق کرده اند. از آنجا که سیستم ایمنی زنان باردار در دوران بارداری تضعیف می‌شود، خطر مرگ و میر در آن‌ها ۲.۵ برابر افراد عادی است لذا از این افراد تقاضا می‌شود برای تزریق واکسن اقدام کنند تا خطری آن‌ها را تهدید نکند.

او گفت: با توجه به اینکه در تعداد محدودی از کشور‌ها این کار شروع شده، تیم‌های وزارت بهداشت در حال رصد این کشور‌ها هستند. اکنون کار در مرحله مطالعه است و هر وقت به جمع بندی نهایی رسیدند در ستاد ملی مطرح می‌شود که به تبع ما هم آمادگی لازم را داریم.

ابول نژادیان اظهار داشت: اکنون وضعیت آرامی بر استان حاکم بوده که این را مدیون تلاش حوزه سلامت هستیم البته از همکاران دیگر نهاد‌ها باید تشکر کرد که همواره در کنار ما بودند و بدون همکاری آن‌ها و مردم به تنهایی نمی‌توانستیم کرونا را مهار کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرز‌های استان به شدت کنترل می‌شود و از این بابت نگرانی وجود ندارد اگرچه تجربه نشان داده که ویروس حد و مرز نمی‌شناسد و ممکن است سویه اومیکرون نیز وارد کشورمان شود. باید واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام دهیم و تا فرصت را از دست نداده ایم باید پوشش واکسیناسیون را بالا ببریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد