hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش تعداد شهر‌های دارای وضعیت زرد کرونا در کردستان

کاهش تعداد شهر‌های دارای وضعیت زرد کرونا در کردستان

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهر‌های دارای وضعیت زرد کرونا در استان براساس جدیدترین رنگ‌بندی کاهش یافته است و در حال حاضر فقط کامیاران و بانه در شرایط «خطر متوسط» قرار دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهروز اخوان سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی شیوع کرونا، در استان تا این لحظه شهر‌های سقز، سنندج، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد، مریوان و قروه در وضعیت آبی و کامیاران و بانه در وضعیت زرد قرار دارند.

او با بیان اینکه از فردا یکشنبه، ارائه همه خدمات در مراکز دولتی، مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون کرونا یا تست پی سی آر منفی خواهد بود، افزود: عدم دریافت واکسن، تهدید علیه بهداشت عمومی و دریافت واکسن، مهمترین اصل رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بنابراین از روز یکشنبه تمام ادارات غیر از بانک‌ها موظف هستند از ارائه خدمات عمومی و اداری به افراد فاقد کارت واکسیناسیون خودداری کنند.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم خواست تزریق واکسن را جدی بگیرند و در اسرع وقت نسبت به این امر اقدام کنند.

اخوان افزود: تاکنون در مجموع یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۱۵۴ دُز واکسن کرونا در قالب نوبت اول، دوم و سوم در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

او با بیان اینکه ۷۷ درصد جمعیت استان واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: ۶۰ درصد جمعیت نیز با دریافت نوبت دوم واکسن، در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، ضمن اینکه ۹۱ درصد دانش‌آموزان کردستانی نوبت اول و ۶۸ درصد آنان هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: از تمام افراد واجد شرایط دریافت واکسن درخواست می‌شود تا قبل از الزام به اعمال محدودیت‌ها از فرصت کم باقی مانده استفاده کرده و با مراجعه به مراکز واکسیناسیون ضمن واکسینه کردن خود و تضمین سلامتی جامعه از مشکلات ناشی از محدودیت‌ها پیشگیری کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد