hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک تغییر شغل داده‌اند

بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک تغییر شغل داده‌اند

رئیس اتحادیه تولید کنندگان پوشاک البرز گفت: با توجه به کمبود پارچه خرید و تولید واحدهای تولیدی نیز کمتر شده است. اکنون حدود ۸۰ درصد پارچه‌های موجود در بازار خارجی است و با افزایش قیمت زیادی مواجه بوده است.

علی لطفی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اگر از تولید کنندگان پوشاک حمایت نشود یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند. در دو سال اخیر بسیاری از واحد های تولیدی مجوز خود را باطل کرده و تغییر شغل داده‌اند.

لطفی افزود: از ۸۷۰ تولیدی پوشاک  دارای پروانه کسب، تنها حدود۴۰ واحد در کرج موفق به دریافت تسهیلات کرونا شده‌اند و فشارهای مالی بسیاری از واحدها را به تعطیلی کشانده است.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر نه تنها از طرف ارگان‌هایی چون مالیات و شهرداری کمکی به ما صورت نگرفته بلکه مبالغ عوارض و دارایی نسبت به گذشته با افزایش مواجه بوده است.

 لطفی افزود: تولیدکنندگان پوشاک در البرز از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردارند این در حالی است که در بسیاری از زمینه‌ها از جمله بیمه نیروها، دارایی، شهرداری، عرضه محصولات، خرید مواد اولیه و تامین نیروی انسانی با مشکل روبرو هستند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان پوشاک همچنین به کمبود پارچه و مواد اولیه اشاره کرده و گفت: با توجه به کمبود پارچه خرید و تولید واحدهای تولیدی نیز کمتر شده است. اکنون حدود ۸۰ درصد پارچه‌های موجود در بازار خارجی است و با افزایش قیمت زیادی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: نحوه خرید در گذشته به صورت چک و مدت دار بوده ولی اکنون با وجود کمبود پارچه حتی باید هزینه را قبل از دریافت پارچه پرداخت کنیم تا موفق به خرید شویم.

لطفی با اشاره به اینکه مانع زدایی از تولید همواره در کشور ما مطرح می‌شود خواستار رفع مشکلات تولید کنندگان و حمایت بیشتر از این قشر شد تا انگیزه بیشتری برای فعالیت داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد