hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بازار طلا وابسته به دلار است

بازار طلا وابسته به دلار است

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با بازگشت برجام، بازار ارز متحول شده و این اتفاق بر همه بازارها به ویژه طلا اثر گذار خواهد بود. اما در صورت عدم تحقق برجام، نرخ دلار بر اساس میزان عرضه ارز در بازار تعیین خواهد شد.

علی موزرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نرخ جهانی انس طلا تغییری نداشته بلکه این افزایش، ناشی از گرانی ارز بوده است. قطعاً مذاکرت وین، تأثیر قابل توجهی بر این شرایط داشته است. انجام دور هفتم مذاکرات و جوسازی رسانه‌ای تأثیرات روانی بر نرخ دلار گذاشته و قیمت دلار هم تأثیری مستقیم بر بهای طلا دارد.

وی با تاکید بر تأثیر تحقق مذاکرات بر بازارها خاطرنشان کرد: با بازگشت برجام، بازار ارز متحول شده و این اتفاق بر همه بازارها به ویژه طلا اثر گذار خواهد بود. اما در صورت عدم تحقق برجام، نرخ دلار بر اساس میزان عرضه ارز در بازار تعیین خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در رابطه با وضعیت فعلی بازار طلا گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و قدرت مالی پایین مردم، این بازار، دچار رکود محسوسی است. ضمن آنکه عده‌ای هم به دلیل تأثیر گذاری مذاکرات وین بر بازار، منتظر تعیین تکلیف هستند و به این دلیل از خرید طلا صرف نظر کرده تا نتیجه قطعی مشخص شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد