hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شیرانی: افراد بالای ۴۰ سال برای دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند

شیرانی: افراد بالای ۴۰ سال برای دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افراد بالای ۴۰ سال که ۳ ماه از دریافت نوبت دوم واکسنشان گذشته است، می‌توانند برای دریافت دز سوم کرونا به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

او افزود: خطر گرفتاری در نوسانات کرونا از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده است وجود دارد.


شیرانی اضافه کرد: عمده‌ترین نگرانی‌ها مربوط به عادی انگاری بیش از حد مردم و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: با توجه به شناسایی سویه جدید امیکرون در دنیا و مشاهده آن در کشور‌های همسایه و جهش‌های متعدد این ویروس خطر شکسته شدن برخی از سد‌های ایمنی وجود دارد.

شیرانی گفت: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هیچ کدام به تنهایی برای مهار کرونا کافی نیست.

او افزود: افراد بالای ۴۰ سال که واکسن بهارات، سینوفارم و برکت دریافت کرده و ۳ ماه از دریافت نوبت دوم واکسنشان گذشته است، می‌توانند برای دریافت دز سوم کرونا به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

شیرانی اضافه کرد: دریافت کنندگان واکسن‌های نوع آسترازنکا و اسپوتنیک بالای ۶۰ سال که ۶ ماه از مدت دریافت دز دوم واکسنشان گذشته می‌توانند برای دریافت دز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نمایند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد