hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > ابتلا ۲۱۶ نفر به کرونا در آذربایجان غربی

ابتلا ۲۱۶ نفر به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند و ۵ نفر نیز جان باختند.

دکتر محمدامین، ولی زاده حسنلویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۵ نفر در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس و ماکو بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: با افزوده شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به هفت هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

ولی زاده ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۲۱۶ نفر در استان به کرونا، ۸۴ نفر بستری شده اند، که با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۵۱۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: از این تعداد ۱۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و ۳۰ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

وی همچنین اضافه کرد: تاکنون ۳۲۱ هزار و ۲۰۸ در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که حدود ۵.۲ درصد کل مبتلایان کشور است و نزدیک به ۵.۵ درصد از کل فوتی‌های کشور براثر ابتلا به کرونا نیز مربوط به این استان است.

ولیزاده در زمینه روند روبه رشد واکسینوین در استان نیز گفت: مجموعاً ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۷۷۱ نفر از مردم استان دز اول و یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۱۲ نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: ۴۱ هزار و ۵۰۴ نفر از مردم استان دز سوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند که با احتساب این تعداد مجموع دز‌های واکسن تزریق شده در استان به شمار ۴ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۸۷ مورد رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد