hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > درباره امیکرون بیشتر بدانیم

درباره امیکرون بیشتر بدانیم

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرزگفت:امکان دارد امیکرون به واکسن‌های موجود مقاومت نشان دهد.

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرزدر گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در خصوص ویروس جهش یافته کرونا گفت: امیکرون، نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و مقامات این کشور می‌گویند که این نوع بسیار نگران‌کننده است و سویه جدید توسط سازمان جهانی بهداشت، نوع امیکرون نام گرفت.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: این نگرانی وجود دارد که این نوع کرونا می‌تواند به شیوع بیماری در بسیاری از کشور‌ها دامن بزند و سیستم‌های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد و احتمالاً ایمنی واکسن را دور بزند.

بابایی گفت: جهش جدیدی است که شناخته شده و مدت زیادی از شناخته شدن این جهش نمی‌گذرد خیلی اطلاعات دقیقی در این خصوص دانشمندان ندارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: جهش این ویروس جهش عمده‌ای است و قدرت سرایت بیشتری نسبت به جهش‌های دیگر دارد و نگرانی‌هایی وجود دارد به این علت که جهش بزرگتری نسبت به سایر جهش‌ها دارد امکان این که به واکسن‌های موجود مقاومت داشته باشد وجود دارد.

او گفت: در کشور ما و البرز موردی با جهش امیکرون تا کنون دیده نشده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص قرص‌های ضد کرونا افزود: قرص‌های کرونا دو مدل با نام‌های مولنیپیراویر و پکسلووید معرفی شده است، ولی هنوز تاییدیه قطعی برای استفاده از آن در کشور ما و استان البرز ندارد و در حال حاضر درحال بررسی روی این دو قرص هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد