hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > عوامل بازدارنده در حفظ و حراست از اراضی ملی نیازمند بستر سازی فرهنگی است

عوامل بازدارنده در حفظ و حراست از اراضی ملی نیازمند بستر سازی فرهنگی است

عوامل بازدارنده در حفظ و حراست از اراضی ملی نیازمند بستر سازی فرهنگی است.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-سرهنگ احمد روحی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ، با اعلام این خبر گفت: آمار کشفیات در حوزه حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی حاکی از سیر صعودی در مقایسه با مدت سال گذشته است.

وی افزود برای کنترل و مدیریت این مقوله می بایست اقدامات متنوع فرهنگی و ترویجی ، تبلیغی برای جامعه مخاطب صورت گیرد تا با آگاهی بخشی به مردم و افزایش اطلاعات آنان ضرورت حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی گفت: در طول 8 ماه اول سال جاری بیش از 79 فقره چوب آلات تاغ و محصولات فرعی مرتع (920 کیلو ذغال ، 20 تن محصولات فرعی)کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از رشد معادل 80 درصد برخوردار است  همچنین کشف و امحاء 11 باب کوره ذغال طی 5 فقره که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 400 درصد رشد داشته وی ادامه داد با خروج 120 هزار رأس دام غیر مجاز از مراتع با 502 فقره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 24 درصدی را شاهدیم.

روحی متذکر شد برای تعدیل این میزان رشد در کشفیات می بایست همواره اقدامات و فعالیت آموزشی ترویجی و تبلیغی برای عموم مردم در اولویت قرار گیرد.

وی گفت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی بصورت شبانه روزی و مستمر و با همکاری و هماهنگی مقامات قضایی و نیروی انتظامی با هر اقدامی علیه اراضی ملی را برخورد قانون می نمایند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد