hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > به سرنشینان تا مشخص شدن نتیجه تست، اجازه خروج از کشتی‌ها داده نشود

به سرنشینان تا مشخص شدن نتیجه تست، اجازه خروج از کشتی‌ها داده نشود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که از کشورهای دیگر وارد بندر می‌شوند باید تا مشخص شدن نتیجه تست، در کشتی بمانند و به این افراد اجازه خروج داده نشود و روادید نیز صادر نشود.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، کشورها به سه دسته کشورهای ویژه دارای گردش زیاد سویه جدید، کشورهای پرخطر که بروز در آن‌ها افزایش یافته و سایر کشورها تقسیم شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کشورهای ویژه، عمدتا آفریقایی شامل بوتسوانا، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه هستند؛ اگر مردم این کشورها قصد وارد شدن به کشور را دارند، فعلا اجازه ورود به اتباع این کشورها داده نمی‌شود. ایرانیانی که از این کشورها می‌خواهند وارد کشور شوند، نیز باید ۱۴ روز قرنطینه شوند و همچنین سه نوبت تست PCR (منفی) داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کشورهای دیگری که موارد ابتلا به سویه جدید را شناسایی کرده‌اند، باید علاوه بر دو نوبت واکسیناسیون و گذشت مدت زمان تعیین‌شده از نوبت دوم واکسن، تست PCR (منفی) همراه خود داشته باشند و در صورت صلاحدید همکاران بهداشت، از آن‌ها تست مجدد نیز گرفته می‌شود.

ابول‌نژادیان در خصوص اخبار منتشر شده در مورد هشدار ورود اتباع آفریقای جنوبی به بندر امام بیان کرد: در ستاد استانی مدیریت کرونا، صحبتی دال بر اینکه گزارش ورود اتباع، هند، پاکستان و مصر به بندرگاه داشته‌ایم، مطرح شد که قبل از مشخص شدن نتیجه تست PCR، روادید آن‌ها صادر شده و به آن‌ها اجازه خروج از بندرگاه به منظور حرکت به سمت فرودگاه مهرآباد و خروج از کشور داده شده بود؛ بنابراین تذکر داده شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: این افراد از کشورهای ویژه نبودند اما باید روند اصلاح شود تا اگر افرادی از کشورهای دیگر وارد بندر شدند، تا مشخص شدن نتیجه تست در کشتی بمانند و به این افراد اجازه خروج و صدور روادید نیز صادر نشود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد