hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ایده دوخت کوسن های زیبا

ایده دوخت کوسن های زیبا

برای دوخت کوسن های فانتزی و شیک کلی ایده رنگی و جذاب برایتان داریم, با این کوسن ها منزل تان را از بی روحی نجات دهید.

ما امروز ایده ی دوختن کوسن های فانتزی و خلاقانه را به شما پیشنهاد می کنیم که برای دوختن آن فقط باید کمی خیاطی بلد باشید البته خیاطی خلاقانه که چند ایده را ترکیب کنید تا کوسنی جذاب و متفاوت طراحی و خلق کنید.

دوخت کوسن

در دوخت این کوسن ها میتوانید از تیکه دوزی، نوشتن و رنگ روی پارچه، چند رنگ دوزی و طراحی کوسن های عروسکی مناسب اتاق کودک استفاده کنید.

کوسن و بالشتک ها به تخت، مبل، و کاناپه زیبایی می بخشند. اما همین بالشتک های کوچک نسبتا گران هستند و نمی توان به راحتی چند تا از آن ها را خرید. تصور کنید برای یک کوسن کوچک که فقط جنبه تزئینی دارد باید 50 یا 60 هزار تومان پول بدهید؛ این کار مقرون به صرفه نیست زیرا مسلما یک عدد نمی خواهید و باید حداقل دو یا سه عدد از آن ها را تهیه کنید.

دوخت کوسن

دوخت کوسن های فانتزی

پس چاره چیست؟ چاره این است که خودتان دست به کار شوید و هر تعداد که خواستید برای خود بدوزید. در این مطلب چند ایده ساده برای دوختن کوسن را به شما معرفی می کنیم.

دوخت آسان و بی دردسر

اول باید دوخت یک کوسن ساده را یاد بگیرید و سپس سراغ تزئینات و طراحی آن بروید. برای این منظور، دو مربع از پارچه آستری را به اندازه دل خواه برش دهید. البته دو سانتی متر از هر طرف برای دوخت باید بیش تر برش دهید. مربع ها را پشت ورو کنید و با چرخ خیاطی تمیز اطراف آن را چرخ کنید و فقط یک طرف را به اندازه 6 سانتی متر باز بگذارید. از همان قسمت که دوخته نشده است، پارچه را برگردانید. اگر دوست داشتید، لبه های آن را اتو بکشید تا مرتب شود. از قسمتی که باز است، داخل آن را با پنبه یا هر ماده ای که برای پرکردن بالشتک استفاده می کنید پر کنید. در انتها، قسمت باز را با دست کوک مخفی بزنید یا با لایه چسب یا چسب پارچه به هم وصل کنید و ببندید. در این مرحله، پارچه دل خواه خود را نیز به اندازه کوسن به دست آمده برش دهید و هم چون نمونه آستری بدوزید (1.5 سانتی متر از هر طرف برای دوخت در نظر بگیرید) و پارچه پرشده را داخل آن قرار دهید.

دوخت کوسن

دوخت کوسن های فانتزی

شخصیت دادن به کوسن

به روش بالا یک کوسن ساده تهیه کنید یا یک نمونه ساده از بیرون بخرید و آن را با یراق، گیپور، یا روبان تزئین کنید. یا می توانید حاشیه های قلاب بافی که هنر دست خودتان است را بر روی این کوسن بدوزید. حتی اگر دوست داشته باشید، می توانید با کمک قلم پارچه روی آن با دست، حروف اول نام خود، همسر، یا فرزندتان را بنویسید تا کوسن شخصیت پیدا کند.

دوخت کوسن

دوخت کوسن های فانتزی

نوآوری

مجموعه ای از دکمه های ساده در اندازه ها و طرح های مختلف تهیه کنید و آن ها را با اسپری طلایی رنگ کنید. یک طرح قلب روی کوسن بکشید (با مداد و خیلی کم رنگ) و با سلیقه و دقت دکمه ها را داخل این قلب بدوزید تا شکل زیبایی از قلب طلایی روی کوسن ایجاد شود. به جای قلب هر طرح دیگری دوست داشته باشید می توانید ایجاد کنید. رنگ و طرح به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد.

دوخت کوسن

دوخت کوسن های فانتزی

گلدوزی و هنرنمایی

یک پارچه ضخیم و ساده انتخاب و با کمی گل دوزی روی آن، چهره کوسن را از این رو به آن رو کنید. طرحی که برای گل دوزی انتخاب می کنید کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد:از انواع گل و پروانه گرفته تا شکوفه و برگ و ... . این کار را باید با نخ های مخصوص گل دوزی انجام دهید. ترجیحا رنگ هایی انتخاب کنید که با دکور خانه و رنگ پارچه هم خوانی داشته باشند.

 

دوخت کوسن

دوخت کوسن های فانتزی

برای این که به کاناپه بی رنگ و بی روح خانه شکل و شمایل زیبا بدهید، آن را با کوسن پر کنید:کوسن هایی با طرح و شکل و اندازه های مختلف. پارچه هایی با طرح های مختلف و البته رنگ های متناسب خریداری کنید و هر کدام از کوسن ها را به رنگ و شکلی متفاوت درست کنید. یکی از آن ها را می توانید با طرح چاپی از بقیه مجزا کنید. باید توجه داشته باشید که شاید این ایده ترکیبی در ظاهرا بی نظم باشد، اما در واقع بسیار منظم و قرینه است.

 

دوخت کوسن

دوخت کوسن های فانتزی

حروف اول اسم

این کوسن بسیار مناسب اتاق کودک است. با پارچه نمدی یا پشمی، حرف اول نام او را به شکل حروف انگلیسی برش دهید و روی کوسن بدوزید. کودک با این بالشتک یا کوسن احساس خوبی پیدا می کند زیرا می داند اختصاصی برای او ساخته شده است.

دوخت کوسن

دوخت کوسن های فانتزی

شخصی سازی

می توانید کوسن ها را با حروف انگلیسی یا فارسی تزئین کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است:طرح حرف مورد نظر را روی پارچه نمدی بکشید و برش دهید. یک دایره هم از رنگ دیگر برش دهید. دایره را روی کوسن و حرف را روی دایره بچسبانید. به همین سادگی.

دوخت کوسن

دوخت کوسن های فانتزی

نقطه های برجسته

با پارچه های نمدی دایره های بزرگ و کوچک در رنگ های مختلف برش دهید. دو دایره از دو رنگ مختلف را روی هم بگذارید و وسط آن ها را با چرخ خیاطی به کوسن بدوزید. با این دایره ها می توانید طرحی گرافیکی، شطرنجی، و فضایی ایجاد کنید.

دوخت کوسن

دوخت کوسن های فانتزی

مجموعه ای از رنگ ها

برای رویه کوسن لازم نیست پارچه نو بخرید. با تی شرت، روسری، و لباس های قدیمی که دیگر استفاده نمی کنید نیز می توانید رویه کوسن بدوزید. این لباس ها هر کدام طرح و شکل متنوعی دارند و ترکیب جالبی در کنار هم ایجاد می کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد