hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شرایط واکسیناسیون دوز سوم کرونا چیست؟

شرایط واکسیناسیون دوز سوم کرونا چیست؟

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : افرادی که واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال و بالای ۴۰ سن دارند برای تزریق دُز سوم به مراکز تجمیعی و یا پایگاه‌های و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند .

شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه اشاره‌ای به دریافت دُز سوم واکسن کرونا داشت و گفت : افرادی که واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال مانند سینوفارم، برکت و بهارات دریافت کرده و بالای ۴۰ سن دارند و همچنین سه ماه از تزریق نوبت دوم هم گذشته؛ می‌توانند برای تزریق دُز سوم به مراکز تجمیعی و یا پایگاه‌های و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

او گفت : تزریق دُز سوم با توجه به نوع واکسن‌های مذکور واجب و ضروری است و سبب افزایش ایمنی و اثربخشی واکسن در بدن افراد می‌شود.

او ادامه داد: حدود ۸۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان واکسن نوبت اول را دریافت کرده و تاکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

شاه‌آبادی افزود: با توجه به سویه جدید کرونا «اُمیکرون» که در بعضی از کشور‌های مشاهده شده متأسفانه کسانی درگیر شده که واکسینه نشده‌اند، بنابراین خود واکسیناسیون یک راهکاری برای پیشگیری از ابتلا است و علاوه بر آن استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل ها هم کمک‌کننده است .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد