hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعمال قانون ۲۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در اصفهان

اعمال قانون ۲۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: بیش از ۴۰ هزار خودروی دودزا و ۲۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در سال جاری اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جریمه خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی برابر قانون ۵۲ هزار تومان و وسایل نقلیه دودزا ۴۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی هر ۲۴ ساعت یکبار در صورت تردد در سطح شهر جریمه می‌شوند، افزود: وسایل نقلیه‌ای که معاینه فنی ندارند در محدوده کلانشهر اصفهان توسط دوربین‌ها رصد می‌شوند و همکاران راهور به صورت دستی اعمال قانون نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اعمال قانون می‌شوند اما ممکن است پیامک آن را با تأخیر دریافت کنند، ابراز داشت: جرایم رانندگی در برخی تخلفات بازدارندگی لازم را ندارند، خودروهای دودزا توسط همکاران راهور فک پلاک می‌شوند و پلاک تعمیری دریافت می‌کنند که تنها مجاز به تردد بین محل فک پلاک تا تعمیرگاه هستند و اجازه تردد در سایر معابر شهری ندارند.

وی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا نیازمند همکاری شهروندان است، اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد از خودروهایی که در محدوده طرح زوج و فرد تردد می‌کنند، خودروهای غیر مجاز هستند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه طرح زوج و فرد با هدف تسهیل آمد و شد و کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان اجرا می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم مالکان خودروهای دودزا برای کاهش آلودگی هوا، که این روزها سلامت همه ی شهروندان را تهدید می‌کند قبل از برخورد پلیس خودشان نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد