hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > پیاده روی در ایام پریود درسته یا غلط؟

پیاده روی در ایام پریود درسته یا غلط؟

برای کاهش درد قاعدگی راه حل های زیادی وجود دارد و سوالی که پیش می آید این است که آیا پیاده روی راه حلی برای کاهش درد قاعدگی است یا نه؟

اگر شما هم در دوران پریودی گرفتگی های دردناکی را تجربه می کنید، احتمالاً می خواهید در آن زمان از ماه هیچ کاری جز آرامش انجام ندهید. فکر کردن به هر فعالیتی، حتی اگر سخت هم نباشد، دلخواه شما نیست با این حال، در زمانی که پریود هستید، ورزش بسیار مهم است. اعتقاد بر این است که ورزش دوران پریودی دارای طیف گسترده ای از مزایای است اما نه هر ورزشی. حالا اولین چیزی که زنان می خواهند بدانند این است که آیا پیاده روی به دردهای پریودی کمک می کند یا نه؟ با ما در این بخش از نمناک همراه شوید تا به پاسخ این سوال برسید.

پیاده روی در پریودی

درد پریودی

آیا پیاده روی در دوران پریودی فعالیت خوبی است؟

وقتی که پریود می شوید، قسمت پایین شکم منقبض می شود و درد می گیرد و ممکن است با خستگی زیاد و حالت تهوع مواجه باشید که این ها علائم سندروم پیش از قاعدگی هم هستند. بعضی از افراد توصیه به ورزش یا پیاده روی ساده ای دارند اما بعضی دیگر؛ ورزش کردن را به طور کامل برای شما منع می کنند. یکی از علائم سندروم پیش از قاعدگی که بعضی از خانم ها آن را تجربه می کنند، در قسمت پایین ساق پا است که مانع ورزش کردن می شود.

متخصصان اظهار کرده اند که ورزش می تواند عاملی برای کاهش درد پریود باشد. هنگامی که شما در این دوران ورزش هایی مانند پیاده روی را انجام می دهید، بدن تان بتااندورفین آزاد می کند. این بتا اندورفین ها باعث تولید موادی می شوند که عاملی برای کاهش درد پریود هستند. همچنین به سوختن مواد شیمیاییِ عامل ایجاد درد در دوران قاعدگی کمک می کنند و انقباضات عضلانی را بهبود می بخشند.

راه های دیگر برای کاهش درد پریود

علاوه بر پیاده روی؛ راه های دیگری هم هستند که می توانند درد پریود شما را کاهش دهند که در این قسمت آن ها را به شما معرفی می کنیم.

آبرسانی

نوشیدن آب باعث می شود که درد پریود کاهش پیدا کند. علاوه بر آن متخصصان اظهار کرده اند که نوشیدن آب به اندازه کافی، عاملی برای جلوگیری از نفخ، انقباضات شکم و کاهش ناراحتی در این ناحیه است.

آب خوردن

پرهیز از بعضی از غذاها و نوشیدنی ها

همچنین ممکن است که با اجتناب از خوردن بعضی از مواد غذایی درد تان کاهش پیدا کند. اولین دسته بندی غذایی که باید از آن ها دوری کنید، غذای شور است. چنین غذا هایی باعث ایجاد نفخ و و بدتر شدن درد می شود. دسته بندی دیگر نوشیدنی های حاوی کافئین است؛ کافئین یک نوع بی قراری را در افراد ایجاد می کند؛ همچنین شما را از ورزش کردن باز می دارد. بهتر است که در دوران پریود از خوردن قند و شیرینی جات هم دور باشید، زیرا درد را بدتر می کند.

اعمال گرما

راه دیگری که می توانید برای کاهش درد در این دوران انجام دهید ؛ استفاده از تکنیک های گرمایی است که در این روش می توانید یک پد گرم را روی شکم و قسمت پایینی کمرتان در صورت احساس درد، قرار دهید.

استفاده از داروی مسکن

داروی مسکن یکی از رایج ترین راه ها برای کاهش درد این دوران است. معمولاً مسکن هایی مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن برای این نوع از درد ها تجویز می شود. البته بهتر است که همان وهله اول به سراغ مسکن نروید و اول راهکار های طبیعی دیگر را امتحان کنید .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد