hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۵۰ درصد روش انتقال ویروس HIV از طریق تماس جنسی است

۵۰ درصد روش انتقال ویروس HIV از طریق تماس جنسی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: بیش از ۵۰ درصد روش انتقال ویروس HIV در حال حاضر از طریق تماس جنسی اتفاق می افتد که باید بر روی این موضوع آگاه سازی جامعه انجام شود.

دکتر محمد مهدی مجذوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در گذشته عمده‌ترین روش انتقال ویروس HIV از طریق استفاده از سرنگهای مشترک معتادین تزریقی بودکه این روند با آگاه سازی  جامعه  کاهش یافت اما روند ابتلا از طریق تماس جنسی  پیشی گرفته است که توصیه می شود جوانان و نوجوانان نسبت به این موضوع آگاه شوند.

وی با بیان اینکه زنان در صورت ابتلا به ویروس اچ آی وی از طریق تماس جنسی آسیب پذیر تر هستند، تصریح کرد: تغییر الگوی ابتلا به ویروس اچ آی وی از طریق تماس جنسی نسبت به سایر روشها افز ایش یافته که این امر نشان دهنده افزایش مبتلا جامعه زنان است.

رئیس علوم پزشکی همدان به واکسن ویروس اچ آی وی اشاره کرد و گفت: این واکسن در مرحله تحقیقاتی بوده و تاکنون واکسن تایید شده‌ای برای اچ آی وی ساخته نشده است، بنابراین بهترین راه، پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ آی وی است که روش‌های پیشگیری بسیار ساده است چرا که این ویروس از طریق دست دادن، روابط اجتماعی و سایر مصادیق منتقل نمی‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد