hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فواید رازیانه در بارداری و مضرات مصرف آن

فواید رازیانه در بارداری و مضرات مصرف آن

دوران بارداری برای هر خانومی بسیار حساس و آسیب پذیر است که از این رو بایستی احتیاط های لازم را انجام دهند. در ادامه این مطلب به معرفی مزایا و معایب مصرف رازیانه در بارداری پرداخته ایم.
قابل به ذکر می باشد که استفاده از برخی گیاهان دارویی می‌تواند برای عملکرد موثر بدن بسیار تاثیرگذار باشد. برای جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها تا تعیین جنسیت جنین می‌توان از برخی گیاهان دارویی استفاده نمود که رازیانه از دیگر گیاهان دارای فواید درمانی است که با تاثیرگذاری بر روی هورمون های زنانه می تواند تاثیر به سزایی در سلامتی جنین قائل گردد. با ما در ادامه ان مطلب همراه شوید تا با تاثیر مصرف رازیانه در بارداری آشنا شوید.

تاثیر مصرف رازیانه در بارداری

قابل به ذکر است که در دوران حاملگی استفاده از دانه های  رازیانه به مقدار کم پیشنهاد می گردد چرا که ساختار آنان طبیعی است و در نهایت با بالا بردن مقدار جریان خون پریودی در اوایل بارداری می تواند به سقط جنین منجر گردد. این در حالی است که با کنترل مقدار مصرف این داروی گیاهی می توانید به راحتی از تاثیرات اعجاب انگیز آن بهره مند گردید. توجه داشته باشید که اگر از پوست بسیار حساسی برخوردار هستید باید از مصرف رازیانه در بارداری اجتناب پذیرید، چرا که در برخی از مواقع می تواند به تشدید آلرژی در افراد منجر گردد.
علت رازیانه در بارداری چیست

تاثیرات مثبت مصرف

  • برای درمان بسیاری از بیماری ها قابل استفاده می باشد.
  • از بروز حالت تهوع در صبح و سه ماه اول بارداری پیشگیری می کند.
  • خاصیت ضد نفخ را دارا می باشد که برای درمان سوء هاضمه بسیار تاثیرگذار است.
  • این گیاه دارویی در کم کردن دردهای ناشی از اجتماع گاز و سوزش سر دل در طی حاملگی تاثیر گذار است.
  • برخی خانم‌های حامله در این زمان به دردهایی مبتلا می‌شوند که با خوردن چند دانه رازیانه می توان به درمان این عارضه بپردازید.

عواقب مصرف آن

قابل به ذکر می باشد که استفاده از انواع گیاهان دارویی در طی حاملگی بایستی با احتیاط کامل انجام گیرد چرا که زیاده روی در استفاده از هر یک از آن ها می تواند به ایجاد عوارض جبران ناپذیری منجر شود. برخی از عواقب مصرف رازیانه در ادامه این مطلب شرح داده شده است.
  • به طور کلی رازیانه گیاهی قاعده آور است که این خطر جدی برای سقط جنین به حساب می آید.
  • ترکیبات موجود در رازیانه به کم شدن انعقاد خون می‌پردازد و افراد دارای اختلالات زمینه باید با احتیاط کامل آنرا استفاده نمایند.
چگونگی مصرف رازیانه در بارداری


  • استفاده از رازیانه در حاملگی می‌تواند به ایجاد عواقب بسیاری پس از زایمان برای کودک به وجود آورد.
  • مصرف بیش از اندازه این گیاه سبب خشکی پوست می گردد.
  • همچنین خانم هایی که سابقه سقط جنین دارند بایستی این گیاه را با مطلع شدن از وضعیت خود مصرف نمایند.

خطر سقط جنین در رابطه با مصرف این گیاه

مقدار تاثیر این گیاه برای سقط جنین تاکنون مشخص نشده است اما برخی از افراد چنین باور دارند که مصرف رازیانه به مقدار بسیار سبب ایجاد تاثیرات جبران ناپذیری بر روی جنین می‌ گردد، چرا که این گیاه در گروه دارو های قاعده آور قرار دارد و در زمان های طبیعی مصرف نیز استفاده از رازیانه سبب زود پریود شدن خانم ها می گردد. از این رو امکان دارد که مصرف آن در بارداری خطری برای سقط جنین به شمار آید، همچنین سند علمی برای این قضیه وجود ندارد اما خوب است که برای کم شدن احتمال خطرات از مصرف این گیاه در دوره بارداری اجتناب پذیرید.
دلیل مصرف رازیانه در حاملگی
برخی از مردم چنین عادت دارند که پس از هر وعده غذایی برای هضم بهتر غذا آن را مصرف نمایند اما خوب است که این گیاه را در حالت متعادل استفاده نمایید و در صورتی که پزشک آن را برای شما تجویز نکرده است، مصرف نکنید. همچنین اگر به بیماری صبحگاهی و سوءهاضمه مبتلا هستید می توانید مقدار بسیار کمی از آن استفاده نمایید. در این شرایط نیز خوب است که با پزشک مربوطه مشورت داشته باشید.

مقدار مصرف آن در حاملگی به چه صورت است؟

مقدار مصرف روزانه رازیانه به طور متوسط ۵ گرم یا یک تا سه استکان عرق گیاهی رازیانه است. همچنین پیشنهاد می گردد؛ خانم های حامله به مقدار کمتر از این دانه استفاده نمایند. به طور مثال یک قاشق چای خوری دانه رازیانه در بعضی روزها مشکلی ایجاد نمی‌کند و به طور کلی با وجود اینکه مصرف این دانه به مقدار کم هیچ ضرری ندارد اما با گنجاندن آن در حاملگی به برنامه غذایی خود باید به خوبی توجه داشته باشید.
نحوه مصرف رازیانه در بارداری چگونه است
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد